صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

بهترین زمان سفر به شمال

بهترین زمان سفر به شمال

وقتی که از شمال صحبت می کنیم در بیشتر مواقع اشاره ما به شهرهای استان مازندران است. اما در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین زمان برای سفر به سه استان نوار شمالی کشور (مازندران – گیلان – گلستان) بپردازیم. آب و هوای این سه استان شباهت های فراوانی به یکدیگر دارند و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد بهترین زمان برای سفر به شمال ایران برایتان توضیح دهیم. بهترین زمان برای سفر به شمال ایران می تواند بر اساس آب و هوا و هزینه های سفر تعیین شود.

اواسط بهار و اوایل پاییز زمانی است که شمال ایران این ویژگی‌ها را دارد. در بهار درختان به تازگی زمستان را پشت سر گذاشته‌اند و برگ‌های تازه و سبز دارند. هوا کم‌کم رو به گرمی می‌رود و فصل پر بارش هم به پایان رسیده است. البته بهتر است پیش از سفر اخبار هواشناسی را بررسی کنید، زیرا در بهار هم روزهای بارانی وجود دارد. در اوایل فصل پاییز، هوا نه به اندازه تابستان گرم است و نه به اندازه زمستان سرد، بارندگی‌های شدید هم هنوز شروع نشده است. درختان جنگل‌ها در مهر و آبان ترکیبی از زرد و سبز هستند، بعضی از آ‌ن‌ها خزان‌زده شده‌اند و برخی دیگر هنوز سرسبزی تابستانی‌شان را حفظ کرده‌اند، در این فصل هم درختان دیدنی هستند.

سفر به مازندران در بهار

در ایام نوروز ترافیک سنگینی در جاده های چالوس و هراز ایجاد می شود، چون مردم به سمت مازندران هجوم می برند. بنابراین اگر تحمل ایستادن در ترافیک را ندارید، بهتر است سفر در نوروز به سمت مازندران را انتخاب نکنید. اما بهترین زمان سفر به شمال در بهار، ماه های اردیبهشت و خرداد است. شاید برخی از روزها درگیر بارندگی شوید، اما بارش باران در شمال یکی از نعمات الهی است که زیبایی شمال را بیشتر خواهد کرد.

سفر به مازندران در پاییز

پس از فصل گرم تابستان، یکی از بهترین فصل ها برای سفر به شمال به خصوص مازندران از راه می رسد. رانندگی در میان جاده های زرد رنگ رامسر، نوشهر، شهر نور، مازندران و … می تواند از جذاب ترین خاطرات شما در سفر به مازندران باشد. در این فصل بارندگی های مازندران بیشتر خواهد شد و کمتر روزی را بدون باران سپری خواهید کرد. اما هوای پاییزی به خصوص در مهرماه معتدل است و گرما و سرمای خاصی را احساس نخواهید کرد.

استان گیلان با داشتن دریا و جنگل و جاذبه‌های طبیعی مختلف یکی از مقاصد پرطرفدار و شلوغ برای سفر تبدیل شده است.

به نسبت دو استان شمالی دیگر، گیلان پربارش‌تر است و زمستان آن با سرما و بارش شدید باران همراه است.

تابستان‌های گیلان هم رطوبت زیادی دارد و اگر طاقت گرما و شرجی بودن هوا را ندارید، فصل تابستان مخصوصا تیر و مرداد را برای سفر به گیلان انتخاب نکنید.

اما در بهار و حتی اوایل پاییز همه چیز فرق می‌کند و طبیعت سرسبز گیلان در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. با آب شدن برف‌ها و پرآب شدن رودخانه‌ها، طبیعت جان دوباره می‌گیرد، درختان سبز می‌شوند و هوای مطبوع و بهشتی گیلان حسابی از شما دل می‌برد.

البته اگر بهار مخصوصا ایام نوروز را انتخاب می‌کنید، باید شلوغ بودن شمال در این ایام و بالاتر بودن هزینه سفر و اقامت‌تان را هم در نظر بگیرید.

استان مازندران از لحاظ آب و هوا بسیار شبیه گیلان است و می‌توان بهترین زمان سفر به آن از نظر آب و هوا را همان اواسط بهار و اوایل پاییز دانست که نه خبری از گرمای طاقت‌فرساست و نه شلوغی نوروز و تابستان را دارد.

تابستان‌های مازندران شرجی و گرم و با رطوبت بالاست و زمستان‌های سرد و پر بارشی دارد.

اکثر شهرهای مازندران در نوار ساحلی خزر قرار گرفتند و با سواحل زیبا و انواع تفریحات دریایی اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زنند .

از بین سه استان شمالی کشور، مازندران بزرگترین و پر رفت‌و‌آمدترین استان است. این استان به دلیل در مجاورت دریا بودن، جنگلی بودن اکثر شهرها و روستاها و نزدیکی به تهران، سالانه گردشگران زیادی را به شهرهای مختلف خود جذب می‌کند؛ اما سفرهایی که به این استان صورت می‌گیرند معمولا کوتاه بوده و در 3 الی 4 روز خلاصه می‌شوند. عمده سفرها نیز در تعطیلات آخر هفته‌ای انجام می‌شوند که با تعطیلات مناسبتی همراه شده باشند. جاده‌های هراز، فیروزکوه و چالوس مسیرهای اصلی برای رسیدن به مازندران‌ به شمار می‌روند. حال باید بدانیم که بهترین زمان سفر به شمال و استان مازندران چه زمانی‌ست؟

 

با توجه به آب‌وهوای گرم و رطوبت بالای استان مازندران، نمی‌توان تابستان را به عنوان بهترین زمان سفر به شمال معرفی کرد. اگر در تابستان به این استان سفر کنید، گرمای شدید و شرجی هوا و آفتاب‌سوختگی، آرامش شما را مختل خواهند کرد. در زمستان نیز مازندران هوایی بسیار سرد دارد و بارش برف موجب بسته شدن بسیاری از جاده‌های محلی می‌شود.

 

هوای مازندران در زمستان به اندازه‌ای سرد است که اگر در این فصل به شمال سفر کنید، ترجیح می‌دهید تمام وقت خود را در اقامتگاه و در کنار وسایل گرمایشی سپری کنید. همچنین برای سفر به شمال در زمستان، به تجهیزات کامل زمستانی نیاز خواهید داشت. پس تابستان و زمستان بهترین زمان سفر به شمال (استان مازندران) نیستند!

نوار شمالی ایران یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید با سفر به آن، از دیدن جنگل‌های سرسبز لذت ببرید و در آبی بی‌کران دریای خزر به شنا و آبتنی مشغول شوید. برای استفاده از همه این زیبایی‌ها، باید از بهترین زمان سفر به شمال آگاه شوید. هر سه استان مازندران، گیلان و گلستان آب‌وهوایی مشابه هم دارند و در تابستان‌ها بسیار گرم و شرجی و در زمستان سرد و برفی می‌شوند. از این رو، بهترین فصل سفر به شمال را می‌توان بهار و پاییز معرفی کرد.

https://www.pinterest.com/pin/924434260994743087/

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:share:7095730494985703424/

https://new.express.adobe.com/webpage/qlWetOxzZY1b0

https://sites.google.com/view/hamrahtrip/home

https://softwaredevelopmentios.code.blog/2023/08/11/hamrahtrip/

https://www.tumblr.com/sibyllara1

https://myspace.com/sibyllara1

https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1689964779941818368

https://disqus.com/by/sibyllara1/about/

https://www.goodreads.com/user/show/168795215-sibyl-lara

https://www.behance.net/sibyllara

https://sibyllara1.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/sibyllara1

https://www.openstreetmap.org/user/SibylLara1

https://www.tripadvisor.com/Profile/SibylLara1

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۰۹:۴۰ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)