صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

تعریف اولیه سرور

سرور مجازی Virtual Private Server که به‌اختصار به آن VPS یا وی پی اس گفته می‌شود، در ابتدای این مقاله از پارس پک به تعریف سرور و القاء درک مناسب از سرور مجازی می‌پردازیم و با نحوه کار vps، نحوه مدیریت، کنترل پنل های vps آشنا می‌شویم، سپس درباره کاربردها، ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم و بعد از معرفی انواع vps در موقعیت جغرافیایی، مانند: سرور مجازی ایران، سرور مجازی آلمان؛ که هرکدام دارای سیستم عامل‌های مختلفی می‌باشند و امروزه آنها را با نام های: سرور مجازی لینوکس و سرو مجازی ویندوز می‌شناسیم؛ به سراغ تمامی سؤالات شما درباره سرور مجازی خواهیم رفت، در صورت نیاز می‌توانید از منوی مقاله (موضوعات) استفاده کنید، با ما همراه باشید.

تعریف اولیه سرور

برای اینکه بدانیم وی پی اس چیست، در گام اول باید با خود سرور آشنا باشیم. در تعریفی ساده، سرور را می‌توان کامپیوتری قدرتمند دانست که چند ویژگی ضروری دارد

  1. همیشه روشن است؛
  2. همیشه به اینترنت بسیار پرسرعت دسترسی دارد؛
  3.  سخت‌افزار قدرتمندی روی آن نصب شده است

براساس همین تعریف، اگر شما هم بتوانید کامپیوتری راه‌اندازی کنید که همین خصوصیات را داشته باشد، ازنظر تکنیکال می‌توانید از آن به‌عنوان سرور استفاده کنید. باوجوداین، باتوجه‌به هزینه‌های هنگفتی که برای سرور باید پرداخت کنید، احتمالاً این تصمیم صرفاً در حد یک ایده خواهد بود و به سرانجام نخواهد رسید. بنابراین، شما نیز مانند تمامی‌ افراد دیگر، باید از سرورهای آماده‌ای استفاده کنید که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات‌ هاستینگ عرضه می‌کنند.

اگر می‌خواهید به این نتیجه برسید که سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد، باید بگوییم که از سرورها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. از میزبانی وب‌سایت‌ها و وب‌اپلیکیشن‌ها گرفته تا استفاده به‌عنوان گیم سرور و… ازجمله کاربردهای سرورهاست. بنابراین، سرورها امروزه نقشی بسیار اساسی در زندگی ما ایفا می‌کنند.

آشنایی با تکنولوژی مجازی سازی

همان‌طورکه می‌دانید، مدیریت سخت‌افزار سیستم‌ها با سیستم‌عامل است. این یعنی با تهیه سیستم و نصب سیستم‌عاملی مانند ویندوز روی آن، می‌توانید از آن سیستم استفاده کنید. اکنون اگر بخواهید که به هر دلیلی سیستم‌عامل دیگری با همین سیستم و سخت‌افزار آن داشته باشید، باید از مجازی‌سازی کمک بگیرید.

بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید که مجازی سازی چیست، باید بگوییم مجازی‌سازی (Virtualization) تکنولوژی و زیرساختی نرم‌افزاری است که جایگزین سیستم‌عامل در سرور‌ها و سیستم هاست است و امکان نصب و مدیریت چندین سیستم‌عامل را روی سخت‌افزار یک سیستم یا سرور فراهم می‌کند. باتوجه‌به شکل بالا هر سیستم‌عامل یک سرور مجازی است که به آن Virtual Private Server می‌گوییم. با همین تعریف، حالا دیگر می‌دانید که منظور از Virtual Server چیست

سرور مجازی چیست؟

اینترنت شبکه بسیار بزرگی از کامپیوتر‌هایی است که در سراسر دنیا قرار دارند. وقتی دو سیستم کامپیوتری را به یکدیگر متصل و بین آن‌ها اطلاعات رد‌و‌بدل می‌کنیم، این دو سیستم با یکدیگر شبکه‌ای کوچک را تشکیل می‌دهند. در اینترنت، همه کامپیوترهای دنیا با کابل به یکدیگر متصل شده‌اند و آدرس مشخصی برای شناسایی و دسترسی دارند. وقتی گفته می‌شود که به اینترنت متصل شده‌اید، یعنی سیستم شما هم به این شبکه بزرگ ملحق شده است و با آدرسی مشخص در اینترنت در حال سرویس‌دهی یا دریافت سرویس هستید.

در این شبکه بزرگ، برخی از سیستم‌ها به‌عنوان سرویس‌دهنده هستند. برای مثال، وقتی وب‌سایت را در مرورگر باز می‌کنیم، محتویات وب‌سایت در سیستمی در شبکه اینترنت قرار دارد که روی آن سرویس‌دهنده وب نصب شده و اطلاعات وب‌سایت روی آن قرار گرفته است. این وب‌سایت ممکن است اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کرده باشد یا کاربران بسیار زیادی در دنیا به این وب‌سایت متصل شده باشند. پس این وب‌سایت نمی‌تواند روی سیستم کامپیوتری ساده‌ای باشد.

وقتی سخت‌افزار سرور فیزیکی با نر‌م‌افزارهای مجازی‌ساز به بخش‌های مختلف به‌صورت مجازی تقسیم می‌شود، سرورهای با منابع مستقل و محدود به‌وجود می‌آیند. به این سرورها، سرور مجازی خصوصی یا اختصاصی می‌گویند. این سرویس، امکانات مشابه سرور اختصاصی با قابلیت‌های محدودتر دارد و هزینه آن کم‌تر از سرور اختصاصی است

 

منبع :  خرید v2ray

https://sites.google.com/view/soniarober22/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/09/30/galaاین نام مجاز نمی باشد/

https://www.reddit.com/r/business/comments/16vtds7/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF_v2ray/

https://myspace.com/soniarober22

https://www.ted.com/profiles/45175134

https://soniarober22.livejournal.com/profile/

https://www.kongregate.com/accounts/SoniaRober22

https://makeagif.com/user/SoniaRober22?ref=aBFg26

https://www.wattpad.com/user/SoniaRober22

https://hashnode.com/@SoniaRober22

https://coub.com/91d4228ed22dcdc6abe1

https://www.openstreetmap.org/user/SoniaRober22

https://www.zotero.org/soniarober22

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۵:۲۱ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)