صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

چرا ماشین جوش می آورد و هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو چقدر است؟

چرا ماشین جوش می آورد و هزینه تعمیر واشر سرسیلندر خودرو چقدر است؟

 

 

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که خودرو را در تابستان تهدید میکند جوش آوردن است. جوش آوردن ماشین میتواند آسیب های جدی به قطعات خودرو وارد کند و هزینه هنگفتی به گردن شما بی اندازد. با توجه به روند رو به رشد دمای هوا و گرمتر شدن هر ساله تابستان باید با مواردی که باعث جوش آوردن خودرو میشود آشنا باشید تا بتوانید جلو این اتفاق را تا حد ممکن بگیرید.

جوش آوردن ماشین به چه معنا است؟

زمانی که به هر دلیل درجه حرارت موتور خودرو از حد استاندارد بیشتر شود به اصطلاح میگویند خودرو جوش آورده است. با گرم شدن بیش از اندازه موتو خودرو، مایع خنک کننده به نقطه جوش خود میرسد و دیگر قادر به خنک کردن موتور نیست. این افزایش درجه حرارت باعث میشود تا آسیب های جدی به قطعات موتوری خودرو وارد شده و در نهایت موتور کارایی خود را از دست بدهد.

بررسی دلایل جوش آوردن ماشین

در اینجا پس از بررسی چندین سایت مختلف که به توضیح این مشکل پرداخته بودند، با توجه به کامل، دقیق و کاربردی بودن مطالب مجله یدک یار با استناد به آن باید گفت، رایج ترین دلایل جوش آوردن ماشین عبارت اند از:

1-  خرابی رادیاتور ماشین

2-  درست کار نکردن فن رادیاتور

3-  گرفتگی مسیر حرکت آب در سیستم خنک کننده موتور

4-  استفاده از مایع خنک کننده نا مناسب

5-  کم یا زیاد بودن مایع خنک کننده

6-  نشتی در سیستم خنک کننده

7-  خرابی واتر پمپ

8-  خرابی ترموستات

 

http://s.ecmaps.de/2rxWd

 

به صورت کلی باید گفت هر مشکلی که باعث شود تا سیستم خنک کننده موتور نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، نتیجتا باعث جوش آوردن خودرو خواهد شد. 8 مورد بالا از رایج ترین دلایل جوش آوردن خودرواست. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از موارد بالا و آنکه در زمان جوش آوردن ماشین باید چکار کرد، به مقاله مرتبط در مجله یدک یار مراجعه کنید.

جوش آوردن باعث خرابی چه قطعاتی میشود؟

جوش آوردن خودرو باعث بالا رفتن دمای موتور و در نتیجه خراب شدن قطعات زیادی خواهد شد. این اتفاق در خودرو های مختلف بسته به کیفیت قطعات میتواند خسارت متفاوتی به بار آورد. اما رایج ترین قطعاتی که پس از جوش آوردن ماشین آسیب میبینند را در این بخش معرفی خواهیم کرد:

1-  واشر سرسیلندر: اولین قطعه ای که هنگام جوش آوردن ماشین آسیب خواهد دید واشر سر سیلندر است.

2-  یاتاقان متحرک و ثابت: در گرمای بالا، یاتاقان های کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد.

3-  رینگ پیستون: در صورتی که هنگام جوش آوردن خودرو را خاموش کنید احتمال چسبیدن رینگ موتور به دیواره سیلندر وجود خواهد داشت.

توجه داشته باشید که در شرایط وخیم، دمای بالا و وارد شدن فشار زیاد به موتور هنگام جوش آوردن قطعاتی مثل: بوش پیستون، شاتون، پیستون، سایر واشر ها و حتی سیم کشی و کاتالیزور نیز میتوانند آسیب جدی ببینند و هزینه بسیار زیادی را برای تعمیر به شما تحمیل کنند.

همانطور که گفته شد بسته به خودرو و میزان مقاومت قطعات موتوری آن، ممکن است قطعات کمتری آسیب ببینند. در خودرو هایی مثل پراید، پژو 405، پژو 206 و207، دنا و ... ممکن است حتی با یک بار جوش آوردن شاهد نشانه های خرابی باشید اما در خودرو هایی با  موتور های قوی تر مثل مزدا 3، تویوتا کمری، هیوندای آزرا، خودرو های آلمانی تنفس طبیعی (بدون توربو) و ... معمولا با یک یا دو بار جوش آوردن متوجه آسیب های وارده به موتور نخواهید شد. هرچند این اتفاق عمر مفید قطعاتی مثل واشر سرسیلندر را حتی در این خودرو ها نیز کاهش خواهد داد.

هزینه تعمیر واشر سر سیلندر و قیمت قطعات

قبل از هر چیز باید گفت با توجه به اینکه اولین خرابی ناشی از جوش آوردن ماشین، سوختن واشر سرسیلندر است، لذا برای آنکه بتوانیم براورد قیمتی درست از تعمیر خرابی ناشی از جوش آوردن ماشین داشته باشیم باید هزینه تعمیر واشر سرسیلندر را بررسی کنیم. همانطور که گفته شد میزان آسیب دیدن قطعات موتوری در خودرو های مختلف متفاوت است، از طرفی قیمت لوازم یدکی خودرو های مختلف و همینطور اجرت تعمیر آنها نیز متفاوت است. در این بخش به حداقل و حداکثر هزینه تعمیر خرابی ناشی از جوش آوردن دو خودرو پراید به عنوان خودرویی اقتصادی و پژو 207 به عنوان خودرویی محبوب که موتور آن با خودرو های زیادی در بازار یکی است خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید، به دلیل متغییر بودن اجرت تعمیر، بسته به میزان خرابی و تعمیرگاه مورد تایید شما، در اینجا تنها قیمت لوازم یدکی مورد نیاز برای تعمیر واشر سرسیلندر بررسی خواهد شد.

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/DarcieHaney3

https://www.pinterest.com/pin/934215516437623162/

https://new.express.adobe.com/webpage/WzG47ExlewfiK

https://sites.google.com/view/khodronevis/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/09/28/khodronevis/

https://www.tumblr.com/darciehaney3

https://myspace.com/darciehaney3

https://disqus.com/by/darciehaney3/about/

https://www.ted.com/profiles/45159138

https://www.behance.net/darciehaney

https://darciehaney3.livejournal.com/profile

https://issuu.com/darciehaney3

https://www.twitch.tv/darciehaney3

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۱۳:۳۶ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)