صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

بیمه ثالث بدون گواهینامه

بیمه ثالث بدون گواهینامه

 

با وجود الزاماتی که برای دریافت گواهینامه رانندگی وجود دارد، متاسفانه همیشه تمام رانندگان این الزامات را رعایت نمی‌کنند و بدون داشتن گواهینامه رانندگی در خیابان‌های شهرمان رانندگی می‌کنند. اگر راننده‌ای در تصادف به عنوان مقصر شناخته شده و فاقد گواهینامه باشد، خسارت جانی و مالی شخص زیان‌دیده از سمت بیمه پرداخت می‌شود. البته باید گفت چون شخص فاقدگواهینامه بوده، همه خسارت از فرد مقصر دریافت خواهد شد. به عبارت دیگر، هیچ خسارتی از سمت حق بیمه او پرداخت نمی‌شود. همچنین، امکان پرداخت قسطی برای فرد خاطی وجود خواهد داشت.

 

در صورتی که راننده بدون گواهینامه و باعث تصادف شده باشد، باید خسارت‌های جانی و مالی شخص زیان‌دیده را بپردازد. بیمه شخص ثالث در اینجا دخالت خواهد داشت و به شخص زیان‌دیده، خسارت مالی پرداخت خواهد کرد. البته باید به این نکته توجه داشت که هیچ خسارتی از سمت بیمه به فرد خاطی پرداخت نمی‌شود و تمام هزینه‌ها از جیب او پرداخت خواهد شد.

 

 

a1_18lo.jpg

 

 

جریمه برای رانندگان بدون گواهینامه شامل حبس تا ۵ سال و منتقل کردن خودرو یا موتور به پارکینگ است. می‌دانستید که می‌توانید خلافی خودرو را به صورت قسطی پرداخت کنید، اما با توجه به تغییراتی که در سامانه راهور صورت گرفته است، استعلام خلافی خودرو با کد ملی مالک امکان‌پذیر است ولی پیش از آن نیاز است که در سامانه سخا ثبت‌نام کنید.

 

مطالب مفید دیگر را در این بخش مشاهده نمایید. بیمه ثالث ایران و مطالب مرتبط با آن بیمه ثالث ایران ، مطالب مرتبط با قیمت و خرید بیمه ثالث ایران قیمت بیمه ثالث ایران ، در صورت نیاز به استعلام انواع بیمه ثالث خودرو استعلام بیمه ثالث ایران  و قیمت بیمه بدنه ایران  مطاب مرتبط با بیمه ایران را مشاهده نمایید.

 

در صورتی که خسارت جانی به فرد ثالث و فوت او در نتیجه تصادف رخ داده باشد، این مسئله به عنوان قتل عمد حساب خواهد شد و طبق قانون با فرد مقصر برخورد خواهد شد. البته اگر علت تصادف از سمت فرد ثالث نباشد، حتی اگر فرد خاطی گواهینامه هم نداشته باشد، مقصر شناخته نخواهد شد. این نکته هم یادآور شویم که شرکت‌های بیمه هیچ‌خسارتی برای آسیب‌های جانی به راننده مقصر، در صورتی که فرد مقصر فاقد گواهینامه باشد، پرداخت نخواهند کرد.

 

با توجه به اینکه رانندگی بدون گواهینامه در تمام کشورها قانونی نیست و باعث خطرات بسیاری برای خود راننده و دیگران می‌شود، باید به این موضوع توجه کرد و الزامات حاکم بر دریافت گواهینامه رانندگی را رعایت کرد. همچنین، در صورت بروز تصادف، رعایت حقوق شخص زیان‌دیده و پرداخت خسارت‌ها بسیار مهم است. با توجه به اینکه خسارات جانی و مالی در این حوادث بسیار بیشتر از خسارات سرقت و دزدی است، انجام دادن تمامی الزامات قانونی و دریافت گواهینامه رانندگی بسیار ضروری است تا بتوانیم از خطرات احتمالی درجاده‌ها جلوگیری کنیم و حقوق شخص زیان‌دیده را به دقت رعایت کنیم. در نهایت، باید به اقدامات قانونی در برابر رانندگان بدون گواهینامه توجه کرد تا این افراد از انجام این عمل غیرقانونی خودداری کنند و به ایمنی جاده‌های کشورمان کمک کنند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۰:۱۱ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)