صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

فواید و خواص عالی شیره انگور خانگی

 

فواید و خواص عالی شیره انگور خانگی

 

شیره انگور که در طب سنتی به انگور نیز معروف است، محصولی است که از شیره انگور تهیه می شود. شیره انگور اصل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. در ادامه این بخش سلامت و آبرسانی با ماهیت شیره انگور و خواص مختلف آن آشنا خواهید شد.

شما برای دستیابی به تمامی خواص گفته شده در این مقاله باید شیره انگور خانگی یا همان شیره انگور اصل را تهیه کنید. پس از همین جا به دنبال قیمت شیره انگور ملایر خواهید بود!

 

مصرف بی حد و مرز شیره انگور طبیعی

 

طبیعت شیره انگور و مصرف مداوم و بدون محدودیت آن به افراد سرد مزاج توصیه می شود.

 

فواید شیره انگور خانگی

 

در این بخش برخی از فواید اعجاب آور شیره انگور در افزایش نشاط، هماهنگی و سلامت ویژه را بررسی خواهیم کرد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن با شیره انگور ملایر

 

شیره انگور اصل حاوی ویتامین های A، B، C و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و کلسیم است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. شیره انگور به دلیل درصد بالای آنتی اکسیدان ها باعث افزایش گلبول های سفید در بدن، افزایش ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر بیماری ها می شود.

 

افزایش انرژی با شیره انگور درجه یک

 

شیره انگور اصل حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمتر و کالری بیشتری نسبت به انگور است و مقدار کمتری از آن را مصرف می کند تا انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. شیره انگور اصل همچنین حاوی درصد بالایی از قندهای طبیعی است که به سرعت در بدن حل شده و انرژی بدن را تامین می کند.

 

رقیق شدگی خون

 

شیره انگور به دلیل محتوای معدنی پتاسیم، خون را رقیق می کند، از حملات قلبی جلوگیری می کند و به پیشگیری از بیماری هایی مانند آمبولی و واریس کمک می کند.

 

 

درمان کم خونی با شیره انگور عسلی ملایر

 

شیره انگور عسلی ملایر حاوی آهن و ویتامین B12 است که با افزایش سطح گلبول های قرمز در بدن نقش بسیار موثری در خون سازی دارد، بنابراین یک یا دو قاشق غذاخوری شیره انگور یک سوم آهن مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. و چون در درمان کم خونی مفید است.

 

پیشگیری از سرطان و کاهش اثر شیمی درمانی

 

آنتی اکسیدان های فراوان و متنوع موجود در شیره انگور از سرطانی شدن سلول های بدن به دلیل رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و ترشح اضافی را تحریک می کند و سطح گلبول های سفید را در بدن افزایش می دهد. دوچاب همچنین در درمان عفونت ها و التهاب ها بسیار موثر است و اثرات شیمی درمانی را کاهش می دهد.

 

تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر با شیره انگور مرغوب

 

قندهای طبیعی و ویتامین های ضروری موجود در شیره انگور سلول های مغز را تقویت کرده و انرژی لازم برای فعالیت این سلول ها را تامین می کند. همچنین شیره انگور به دلیل خاصیت گرمایی که دارد عملکرد سلول های مغز را بهبود می بخشد و نقش موثری در تقویت حافظه و جلوگیری از پیری مغز ایفا می کند.

 

بهبود حافظه

 

اعصاب را آرام می کند و خلق و خو را بهبود می بخشد

منیزیم موجود در شیره انگور اصل به تعادل کلسیم در اعصاب و عروق خونی کمک می کند، اعصاب را آرام می کند، خلق و خو را بهبود می بخشد و نشاط و انرژی را برای افراد مبتلا به افسردگی افزایش می دهد.

 

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

 

مصرف شیره انگور اصل روده و معده را تمیز می کند و اوره را از بدن دفع می کند، همچنین بر ضد نفخ عمل می کند و در نتیجه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

 

باز کردن کانال های کبدی با شیره انگور اصل

 

شیره انگور اصل باعث انسداد می شود، بنابراین توصیه می شود از شیره انگور همراه با سرکه انگور برای جلوگیری از گرفتگی مجاری کبد استفاده شود.

 

بهبود سرفه

 

شیره انگور اصل خاصیت نرم کنندگی و ضد التهابی روی ناحیه گلو دارد و برای کسانی که در فصل زمستان از گلودرد و سرفه رنج می برند، مخلوط شیره انگور اصل و آب توصیه می شود.

 

اضافه وزن و چاقی با شیره انگور خانگی

 

شیره انگور به دلیل محتوای قند موجود در این ماده مغذی، کالری نسبتاً بالایی دارد. هر 100 گرم شیره انگور حاوی 329 کالری است، بنابراین به افراد لاغر و لاغر توصیه می شود برای افزایش وزن و تامین انرژی بدن، شیره انگور مصرف کنند. مصرف زیاد این آب میوه برای افراد چاق یا کم تحرک توصیه نمی شود.

 

خواص شیره انگور اصل برای چاقی صورت

 

شیره انگور مقوی محسوب می شود و حاوی کالری زیادی است، بنابراین در چاقی موضعی موثر است. برای پرپشت شدن صورت می توانید از شربت شیره انگور استفاده کنید یا شیره انگور را با شیر یا شیر برنج مخلوط کنید.

 

فواید شیره انگور برای پوست عبارتند از:

 

  • مصرف شیره انگور بافت آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و از پیری پوست جلوگیری می کند.
  • مصرف شیره انگور اصل با افزایش گلبول های قرمز به بهبود رنگ پوست و قرمزی کمک می کند.
  • مصرف شیره انگور از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند.
  • مصرف شیره انگور اصل در درمان التهاب ناشی از ضربه در بدن بسیار موثر است.
  • شیره انگور به صورت خوراکی یا ماسک به محو شدن لکه ها و چین و چروک های صورت و جلوگیری از افتادگی پوست کمک می کند.

 

 

فواید شیره انگور اصل برای مو

 

اسید لینولئیک موجود در شیره انگور موها را سالم نگه می دارد و از ریزش مو جلوگیری می کند. ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در آن نیز انواع مشکلات مو را کاهش می دهد. شیره انگور اصل همچنین حاوی آهن و ویتامین B12 است که باعث بهبود جریان خون در پوست سر و حفظ سلامت و شادابی موها می شود.

 

خواص شیره انگور برای کودکان

 

نوزادان برای رشد به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند، بنابراین مصرف شیره انگور اصل برای رشد نوزادان موثر است زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین های بیشتری است. نوشیدن شیره انگور توصیه می شود.

 

فواید شیره انگور برای خانم ها

 

شیره انگور اصل حاوی آهن، کلسیم و منیزیم است و می تواند از دردهای قاعدگی ناشی از کمبود آهن جلوگیری کند، دردهای قاعدگی را درمان کرده و از عضلات رحم محافظت کند. مصرف شیره انگور اصل از بدن در برابر بیماری های استخوانی پس از یائسگی محافظت می کند.

 

شیره انگور اصل برای زنان باردار و شیرده

 

به خصوص در دوران بارداری زنان جوان باید از شیره انگور استفاده کنند زیرا شیره انگور حاوی مواد مغذی زیادی است و باعث بهبود قدرت بدنی و رشد خوب جنین می شود.

 

شیره انگور اصل در دوران بارداری توصیه می شود زیرا حاوی فسفر، کلسیم، منیزیم و ویتامین K است که باعث افزایش تراکم استخوان و جبران کمبود کلسیم می شود.

 

زنان باردار مبتلا به دیابت نباید بیش از حد شیره انگور اصل مصرف کنند.

 

مادرانی که شیر سبک می نوشند می توانند شیر خود را با نوشیدن شیره انگور اصل با کیفیت بالا غلیظ کنند.

 

فواید شیره انگور اصل برای مردان

 

شیره انگور به دلیل دارا بودن ویتامین ها و مواد مغذی غنی باعث شادابی و افزایش میل جنسی در مردان می شود. مصرف شیره انگور اصل به تولید سالم هورمون های جنسی کمک می کند. مصرف شیره انگور به دلیل طبع گرم خود میل جنسی را در افراد سردسیر بیدار می کند.

 

نکات مهم برای نوشیدن شیره انگور خانگی

 

مقدار معمول شیره انگور اصل برای بزرگسالان 1 تا 3 قاشق چایخوری و برای کودکان 1 تا 3 قاشق چایخوری در روز است.

 

استفاده از شیره انگور در زمان ضعیف شدن بدن در فصل زمستان و برای درمان و کاهش بیماری ها در فصل سرما توصیه می شود.

 

خرید شیره انگور ملایر

 

شیره انگور مرغوب ممکن است در برخی مناطق دیگر ایران نیز تولید شود. اما همگی به خوبی می دانیم که خرید شیره انگور ملایر بدون هیچ سک و تردیدی ما را به بهترین شیره انگور در ایران می رساند.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۱:۱۸ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)