صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

نتیجه جستجو در سئو

نتیجه جستجو در سئو

نتایج جستجو، نتایج یک موتور جستجو در نتیجه جستجوی جستجو توسط کاربران مهدی نجاری است.

به لیست های آماری، صفحات نتایج موتور جستجو یا به اختصار SERP نیز گفته می شود. چنین فهرست نتایجی شامل نتایج جستجوی ارگانیک و همچنین بازدیدهای جستجوی پولی است.

 

در حالی که بازدیدهای جستجوی پولی در یک حراج تبلیغاتی بی‌درنگ انجام می‌شود، نتایج جستجوی ارگانیک بر اساس محاسبه الگوریتم‌های موتور جستجو است. یکی از اهداف سئو، کسب رتبه های برتر در جستجوی ارگانیک است.

 

نتایج جستجو چگونه ایجاد می شوند؟

 

نتایج جستجوی گوگل و SERPهای موتورهای جستجوی دیگر به دو شرط نیاز دارند: خزیدن و نمایه سازی. گوگل و سایر موتورهای جستجو ابتدا باید محتوای احتمالی را بررسی کنند.

 موتورهای جستجوی اینترنتی برای این منظور از به اصطلاح ربات ها استفاده می کنند. این برنامه ها دائماً در وب برای یافتن محتوای جدید جستجو می کنند. این یک کار بسیار گسترده است، زیرا به هر حال، اکنون چندین میلیارد وب سایت با صفحات فرعی دیگر وجود دارد.

 

ربات‌ها در کار خود پیوندهای موجود به وب‌سایت‌های جدید و همچنین پیوندهای درون صفحات وب را دنبال می‌کنند. به محض بازدید از یک وب سایت، محتوا ایندکس می شود. نمایه سازی به این معنی است که روبات های موتورهای جستجو بخش های ضروری URL را ذخیره می کنند.

 این شامل متون و همچنین تصاویر و تاریخ آخرین بازدید است. علاوه بر این، اندازه فایل، فرمت فایل های مورد استفاده یا اطلاعات دیگر را می توان "کش" کرد.

 به محض انجام یک پرس و جو توسط کاربران، موتور جستجو به این فهرست دسترسی پیدا می کند. به محض وارد کردن عبارات جستجو، موتور جستجو به فهرست دسترسی پیدا می کند و پیشنهادات مناسب را ارائه می دهد یا ورودی جستجو را تکمیل می کند. گوگل همچنین این تابع را "پیشنهاد گوگل" می نامد.

 

درخواست جستجو می تواند به صورت متن یا ورودی صوتی باشد. سپس الگوریتم ها از عوامل مختلفی برای محاسبه میزان مرتبط بودن محتوای ذخیره شده در رابطه با عبارت جستجو استفاده می کنند. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند مکان کاربر یا جستجوهای قبلی در خروجی نتایج نقش دارند.

 

هوش مصنوعی برای تولید نتایج جستجو

 

در اکتبر 2015، گوگل اعلام کرد که از هوش مصنوعی (AI) برای تولید بازدیدهای جستجوی ارگانیک استفاده خواهد کرد. این الگوریتم ویژه "RankBrain" نام دارد و امروزه یکی از سیگنال های مرکزی رتبه بندی است. ویژگی خاص این الگوریتم این است که خودآموز است. قادر به تفسیر پرس و جوهای جستجوی بی سابقه و ارائه نتایج مناسب است.

 

 

اجزای SERP

 

نتایج یک موتور جستجو نیز قطعه قطعه نامیده می شود. اینها در درجه اول عنوان، توضیحات و URL هستند. اگر کاربران بر روی چنین قطعه ای کلیک کنند به وب سایت مورد نظر می آیند.

 

Google اکنون قطعاتی را با تصاویر و سایر اطلاعات اضافی مانند رتبه‌بندی نمایش می‌دهد. در این مورد، ما از "قطعات غنی" صحبت می کنیم. برای نمایش این داده های اضافی، گوگل از نشانه گذاری استفاده می کند. اینها اضافاتی به کد منبع HTML هستند که ماشین‌ها را قادر می‌سازند داده‌های ساختاریافته را بخوانند و پردازش کنند.

 

بازدیدهای جستجوی پولی به‌عنوان یک آگهی علامت‌گذاری می‌شوند، دو نوع نتیجه پولی وجود دارد - تبلیغات تبلیغاتی و آگهی‌های فهرست محصول.

نتایج پرداخت شده نتیجه الگوریتم ها، نمایه سازی و خزیدن نیستند. شرکت ها برای ظاهر خود به ارائه دهندگان موتورهای جستجو پول پرداخت می کنند. این اقدامات بخشی از بازاریابی موتورهای جستجو هستند و به آنها تبلیغات موتور جستجو نیز می گویند. برنامه تبلیغاتی مربوطه Google Ads نام دارد.

 

موتورهای جستجو از عبارت جستجو برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا و چه تعداد تبلیغات پولی در مقابل بازدیدهای جستجوی ارگانیک قرار دهند استفاده می کنند. علاوه بر این، این فضا توسط سایر محصولات خود نیز اشغال شده است.

 

نمودار زیر برخی از عناصر موجود در بسیاری از نتایج جستجوی گوگل را نشان می دهد. این شامل بازدیدهای جستجوی پولی (PLA)، نقشه‌های گوگل شامل قطعه‌های غنی، در این مورد رتبه‌بندی با ستاره و به دنبال آن اخبار، تصاویر و ویدیوها می‌شود. این موارد متعلق به جستجوی جهانی است.

 

طرح تکه‌های معمولی را می‌توان از روی گرافیک نیز خواند: عنوان آبی، نشانی اینترنتی سبز و توضیحات سیاه و خاکستری است.

 

نتایج جستجو همیشه برای همه کاربران یکسان نیست

 

نتایج جستجو ممکن است بسته به نوع یا زمینه درخواست جستجو متفاوت باشد. اساساً نمایش SERP ها به عوامل مختلفی بستگی دارد:

 

مکان کاربر: بسته به جایی که کاربران درخواست جستجو را انجام می دهند، نتایج مربوطه نمایش داده می شود ("جستجوی محلی").

 

نوع هدف جستجو: اگر موتور جستجو قصد خرید را تعیین کند، مثلاً از طریق یک کلمه کلیدی به اصطلاح معامله، نتایج جستجو بر این اساس تنظیم می شوند.

 

وضعیت کاربر: برای مثال، اگر کاربران وارد گوگل یا موتور جستجوی دیگری شده باشند، نتایج جستجو گوگل بر اساس پرس و جوها یا ترجیحات جستجوی قبلی آنها تنظیم و شخصی سازی می شود.

 

سابقه جستجو: هنگامی که کاربران در اینترنت جستجو می کنند، مرورگر این ورودی را ذخیره می کند، به عنوان مثال از طریق کوکی ها. موتورهای جستجو می توانند به این ورودی ها دسترسی داشته باشند و SERP ها را بر اساس آن تراز کنند. اگر جستجو از قبل در مرورگر نصب شده باشد، این داده ها نیز می توانند در مرورگر ذخیره شوند.

 

دستگاه پایانی: اگر کاربران وب را با گوشی هوشمند جستجو کنند، گاهی اوقات نتایج متفاوتی نسبت به جستجوی وب با رایانه رومیزی دریافت می کنند.

 

لیست نتایج به موتور جستجوی مربوطه بستگی دارد

 

معمولاً فقط چند تفاوت در SERP موتورهای جستجوی وب معمولی مانند گوگل، بینگ یا یاهو وجود دارد. حتی ارائه دهندگان جستجوی جایگزین مانند DuckDuckGo یا Yandex نیز ظاهری مشابه دارند. با این حال، لیست نتایج ممکن است بسته به نوع جستجو متفاوت باشد. به عنوان مثال، نتایج جستجوی تصویر متفاوت از نتایج جستجوی ویدیو در YouTube به نظر می رسد.

 

 

ارتباط بین نتایج جستجو و سئو

 

یکی از اهداف بهینه سازی موتورهای جستجو دستیابی به رتبه بندی بالاترین حد ممکن در نتایج جستجوی ارگانیک با یک وب سایت است. از آنجایی که کاربران معمولاً فقط به نتایج جستجوی برتر نگاه می کنند، وب سایت هایی با عبارات جستجوی مرتبط باید در آنجا فهرست شوند.

 

برای اینکه یک وب سایت به رتبه های خوبی برسد، برای مثال گوگل صدها فاکتور مختلف رتبه بندی را در نظر می گیرد. این موضوع علاوه بر محتوای باکیفیت و مرتبط، کیفیت و تعداد لینک های دریافتی و همچنین اعتماد سایت را نیز شامل می شود. عوامل فنی مانند سرعت بارگذاری، بهینه سازی موبایل یا خزیدن نیز به رتبه بندی بهتر کمک می کنند.

 

در حالی که مدیران وب سایت ها و شرکت ها از بهینه سازی درون صفحه برای بهینه سازی تمام جنبه های مرکزی وب سایت استفاده می کنند، بهینه سازی خارج از صفحه نقشی در ایجاد بک لینک دارد.

 

 

https://www.pinterest.com/pin/879890845922171675/

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6957941661431721984/

https://express.adobe.com/page/dwVdFLn1T2OIF/

https://sites.google.com/view/kabodseo/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/07/27/kabodseo/

https://lacyraley2.tumblr.com/

https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1552175912724353024

https://myspace.com/lacyraley2

https://disqus.com/by/lacyraley2/about/

https://en.gravatar.com/lacyraley2

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۰۷ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)