صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

مراجعه به روانشناس و تاثير آن بر درمان

مراجعه به روانشناس و تاثير آن بر درمان

 

زندگي به عنوان يك عامل موثر در مقابله با مشكلات و بيماريها در نظر گرفته شود و نقش مهمي در سلامت روان دارد .پژوهشها نشان دادند كه اميد به زندگي با سلامت جسمي و روان شناختي، خودارزشي بالا، تفكر مثبت، روابط اجتماعي و كيفيت زندگي ارتباط مستقيم دارد

 

امروزه حضور روزافزون زنان در جامعه و اشتغال آنان، موجب افزايش ميزان خودپندارة مثبت اجتماعي در آنان شده، كه اين خود متأثر از ميزان تحصيلات، ويژگيهاي شخصيتي، رضايت از زندگي و ازدواج است

 

عامل مشكلات اقتصادي و فقر آنان در سالمندي است كه متعاقب آن موجب وابستگي زنان به همسر و يا فرزندانشان مي شود  نتايج مطالعة مستي و همكاران نشان داد كه اشتغال زنان با سلامت اجتماعي آنان رابطة معناداري دارد. سلامت اجتماعي در بين زنان شاغل بيشتر از زنان خانه دار و در بين شاغلين رسمي و پاره وقت بالاترين سطح سلامت اجتماعي ديده شد). همچنين تمنايي فر و همكاران در مطالعه خود نشان دادند كه رضايت از زندگي و سلامت عمومي زنان شاغل در مقايسه با زنان بيكار از وضعيت بهتري برخوردار بود. اين در حاليست كه نتايج مطالعه نشان داد كه زنان غيرشاغل در مقايسه با زنان شاغل از انسجام بالاي روابط زناشويي و سطح پايين استرس و افسردگي برخوردار بودند.

 

اهميت روانشناسي

 

در جواب اينكه روانشناسي چيست بايد گفت روانشناسي علم بسيطي است و وجود شاخه هاي مختلف روانشناسي نشانگر اهميت اين رشته است.

 

از يك سو رفتارهاي انسان متفاوت است و از طرف ديگر اين رفتارها در سنين مختلف و در زمان هاي مختلف به صورت متفاوتي نمايان ميشود و براي شناخت انسانها در سنين و زمانهاي مختلف، نيازمند آگاهي از روان آنها ست.

 

با توجه به اينكه “روانشناسي” بر بسياري از وجوه زندگي ما اثر ميگذارد، شايسته است حتي كساني كه در پي كسب تخصص در اين رشته نيستند آگاهي مختصري از اين دانش پويا داشته باشند.

 

آگاهي از اينكه مقدمات روانشناسي چيست به شما كمك ميكند تا بفهميد چرا افراد به شيوه هاي معيني مي انديشند و عمل مي كنند.

 

افسردگي يكي از عوامل اصلي مراجعه به روانشناس

مهمترين علائم و نشانه هاي اختلال افسردگي را اينجا مطرح مي كنم. با دقت بخوانيد و اگر خودتان يا نزديكانتان اين ها را دارند سعي كنيد به كمك دسترسي پيدا كنيد. درهرصورت ابتلا به بيماري بايد جدي گرفته شود و به دنبال درمان بود.

 

روحيه ي غمگين و ناراحت ( تقريبا به صورت ممتد بيش از 2 هفته) : اين نشانه رو ممكنه خود فرد ندونه كه داره! و اگر ديگران فرد رو اينطوري توصيف ميكنن بازهم ميشه گفت اين ملاك وجود داره.

لذت نبردن از فعاليت هاي روزمره: يعني فرد فعاليت هايي كه قبلا بهش لذت ميداد رو ديگه دوست نداره و براش لذت بخش نيستن. اين درصورتيه كه فرد تقريبا تموم اين فعاليت ها ديگه از چشمش افتاده باشن نه فقط يكي دوتا.

تغييرات وزن و اشتها: اگر فرد در يك ماه گذشته بيشتر از 5 درصد وزنشو از دست داده باشه يا بيشتر از 5 درصد به وزنش اضافه شده باشه، اين نشانه رو ميشه گفت داره. يا اينكه اشتهاي فرد خيلي بيشتر شده باشه يا خيلي كمتر.

پرخوابي يا كم خوابي نسبت به قبل

احساس بي ارزش بودن

از دست دادن انرژي و حال و حوصله

افكار مربوط به مرگ: از فكر اينكه بميره بهتره تا برنامه ريزي براي خودكشي>>>> اگر از اين افكار داريد حتما سريع به يه متخصص مراجعه كنيد.

 

مراجعه به مشاوره خانواده براي خيانت

خبر بد اين است كه تحقيقات تخمين زده‌اند كه حدود 25 درصد از زوجين اقدام به خيانت به همسر مي‌كنند. اين خيانت مي‌تواند به شكل رابطه جنسي، رابطه تلفني، چت از طريق شبكه‌هاي اجتماعي باشد. متاسفانه بار رواني خيانت بسيار گران و سنگين است.

 

خيلي از افرادي كه به آن‌ها خيانت مي‌شود، دچار فرضيات و افكار اشتباهي مي‌شوند كه در اين مطلب مي‌خواهيم 4 تا از اين موارد را نام ببريم. سري بعدي از اين مطلب، 3 اشتباه و افسانه ديگر را به شما مي‌گوييم.

 

  • رابطه‌مان تمام شده
  • همسرم به من خيانت كرده، چون به من علاقه ندارد
  • من ديگر براي همسرم جذاب نيستم
  • خودشيفتگي همسرم باعث خيانتش شده

 

مشكلات جنسي در روابط زناشويي

اختلال نعوظ يك بيماري شايع سلامت جنسي است. اگر اختلال نعوظ داريد، ممكن است نتوانيد نعوظي داشته باشيد كه براي رابطه جنسي به مناسب باشد ويا اينكه نتوانيد نعوظ را به اندازه كافي براي داشتن رابطه جنسي با همسرتان حفظ كنيد.

اختلال نعوظ از نظر شدت متفاوت است. براي برخي از مردان، گاه به گاه پيش مي آيد  و مي تواند هر از چند گاهي مانع رابطه جنسي شود. براي ديگران، اختلال نعوظ ممكن است يك مشكل شديد و طولاني مدت باشد كه تأثير جدي بر توانايي فرد براي لذت بردن از رابطه جنسي دارد.

تخمين زده مي شود كه 30 ميليون مرد در ايالات متحده تحت تأثير اختلال نعوظ هستند كه آن را به يك مشكل بسيار رايج تبديل مي كند.

برخي عوامل ممكن است خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزايش دهند. اگر مسن تر هستيد، استفاده از دارو هاي تجويزي براي مقابله با بيماري يا عادات خاصي مانند سيگار كشيدن يا نوشيدن زياد الكل، ممكن است باعث شود تا شما بيشتر مستعد ابتلا به اختلال نعوظ باشيد.

 

شايع ترين علل روانشناختي اختلال نعوظ چيست؟

اگرچه بيشترين علل پديدار شدن اختلال نعوظ ماهيت فيزيكي دارند، اما بسياري از موارد اختلال نعوظ در نتيجه مسائل عاطفي يا رواني ايجاد مي‌شوند.

 

هنگامي كه اختلال نعوظ مربوط به يك مشكل رواني باشد، به آن اختلال نعوظ رواني يا ناتواني رواني مي گويند.

 

مانند اختلال نعوظ فيزيكي، هيچ دليل روانشناختي واحدي وجود ندارد كه بتواند باعث اختلال نعوظ در مردان شود. درعوض، مسائل مختلفي مي توانند باعث اختلال نعوظ رواني شوند يا به آن كمك كنند، مانند:

 

اضطراب، چه ماهيت عمومي داشته باشد و چه به طور خاص مربوط به رابطه جنسي باشد.

ترس يا شكست جنسي يا عملكرد جنسي ضعيف

احساس گناه در مورد درگير شدن در فعاليت جنسي

استرس در مورد رابطه جنسي يا استرس مزمن مرتبط با مسائل ديگر

افسردگي و ساير اختلالات خلقي

مشكلات رابطه

تماشاي بيش از حد پورن

عزت نفس پايين

برخي از داروهاي مورد استفاده براي درمان مسائل رواني مانند داروهاي ضد افسردگي نيز مي توانند در ايجاد اختلال نعوظ نقش داشته باشند.

 

URL

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/LilaLewis8

https://www.pinterest.com/pin/872572496527200189/

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6930697319696805888/

https://express.adobe.com/page/U5WTIx5oUyiJW/

https://sites.google.com/view/avanclinic9/home

https://panen365.wordpress.com/2022/05/13/avanclinic/

https://lilalewis8.tumblr.com/

https://studiopress.community/users/lilalewis8/

https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1524931686487986177

https://disqus.com/by/lilalewis8/about/

https://www.goodreads.com/user/show/151185561-lila-lewis

https://en.gravatar.com/lilalewis8

https://www.ted.com/profiles/35165531/about

https://www.behance.net/lilalewis1

https://lilalewis8.livejournal.com/profile

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۸:۰۸ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

مهمترين انواع قوطي و پروفيل به همراه كاربرد وقيمت آنها

قوطي و پروفيل ها انواع گوناگوني دارند كه ما آنها را از نظر شكل ظاهري و مشخصات فني تقسيم بندي كرده ايم و قصد داريم در ادامه درباره آنها و كاربردهايي كه هر كدام از آنها دارند، صحبت كنيم. اين مقاطع فولادي از نظر شكل ظاهري انواع متفاوتي دارد كه مهم ترين آنها به شرح زير است:

 آبرو

از اين پروفيل بيشتر به منظور هدايت آب باران و برف به زمين جهت جلوگيري از خرابي سقف در مناطقي كه باران بسياري مي بارد به شكل هاي يك طرفه و دو طرفه استفاده مي شود. پس كاربردي كه اين نوع پروفيل دارد، عبارت است از: اتصال بر روي ساندويچ پانل‌ هاي سقفي، استفاده براي انواع سقف‌هاي شيرواني و غيرشيرواني، استفاده در سقف سوله ها براي كنترل جريان آب و به كارگيري در سقف محيط‌ هاي صنعتي مانند مرغ‌داري، گلخانه و گاوداري.

 زد (z)

اين مقطع آهني با نام پرلين زد نيز شناخته مي شود. پروفيل زد به شكل Z انگليسي مي باشد و بيشترين كاربرد را در افزايش استحكام سقف ‌هاي سالن‌ هاي چند طبقه با وزن زياد و يا سقف كارخانه ‌ها و همچنين افزايش استحكام سازه‌ هاي كوچك ‌تر از ساختمان ‌هاي چند طبقه يا  كارخانه ها دارد. همچنين در مصارف صنعتي مانند كشتي‌ سازي، پايه ها و ريل ها نيز از پروفيل زد استفاده مي شود.

 سي(c)

اين مقطع فولادي كه به سي پرلين نيز معروف مي باشد، كاربرد بسياري دارد كه از مهم ترين آنها ميتوان به استحكام پوشش‌ و سقف هاي سبك صنعتي يا نيمه‌ صنعتي، استحكام ستون هايي كه فاصله آن ها زياد است، افزايش مقاومت ديوارها، استفاده در برخي از ديوارهاي غيرباربر براي صنعت ساختمان سازي اشاره كرد.

قوطي آهني

مهمترين نوع پروفيل به حساب مي آيد كه داراي سطح مقطع مربع و مستطيل است. جنس هايي كه براي اين قوطي ها در نظر گرفته شده اغلب از گالوانيزه و فولاد مي باشد. اين مقاطع طي نورد گرم و سرد از ورق هاي فولادي ساخته شده و با جوشكاري درز گرفته مي شوند. جنس و روش توليد از عواملي است كه بر قيمت قوطي تاثيرگذار است.

 ستوني

ستوني نوعي قوطي سنگين وزن مي باشد كه كاربرد بسيار زيادي دارد و داراي دو نوع ساختماني و صنعتي است كه بخاطر تفاوت در وزن و ابعاد، هر كدام كاربرد منحصر به فردي را به خود اختصاص داده اند؛ اما كاربردهاي اصلي اين محصول به طور كلي شامل موارد زير است:

استفاده به عنوان ستون در سازه هاي فولادي
ساخت تجهيزات و دستگاه هاي صنعتي
استفاده در صنايع پتروشيمي، پالايشگاه ها و صنعت ماشين آلات سنگين و جرثقيل
ساخت پل عابر پياده، نماهاي ساختمان، انواع پايه و غيره

چه عواملي بر قيمت تاثير ميگذارد؟

به دليل تنوع و گستردگي در انواع اين محصولات، قيمت آنها تحت تاثير عوامل مختلفي قرار مي گيرد. مواردي چون نوع و جنس، ابعاد، و همچنين روش توليد مي توانند بر قيمت تاثير فراواني داشته باشد. علاوه بر اينها موارد ديگري چون قيمت عرضه و تقاضا، كارخانه توليدكننده محصول، هزينه حمل‌ونقل، نوسانات دلار، قيمت آهن در بازار بورس نيز بستگي دارد كه البته اين موارد از جمله موارد ثابت در تعيين قيمت هر محصول فولادي است كه تاثير چشمگيري بر قيمت محصولات مي گذارد.

معرفي مرجع خريد قوطي و پروفيل

از مهم ترين كارخانه هاي توليد كننده قوطي پروفيل ميتوان به نيكان اصفهان، كارخانه نورد پروفيل ساوه، كارخانه جهان پروفيل پارس و نورد لوله ياران اشاره كرد؛ اما در خصوص خريد انواع قوطي پروفيل، ميتوانيد روي شركت تجاري و بازرگاني آرادآهن حساب كنيد.

اين شركت به عنوان يكي از معتبرترين مراكز خريد و فروش مقاطع فولادي بشمار مي رود كه توانسته محصولات فولادي كارخانه هاي معتبر و مهم در توليد محصولات را در اختيار مشتريان خود قرار دهد. همچنين راه هاي ارتباطي بسياري را در اين خصوص قرار داده تا افراد بتوانند با مشاورين اين مجموعه مشورت و يا درخواست سفارش خود را ثبت كنند. روش هاي برقراري ار تباط با اين سايت عبارت است از:

ثبت سفارش آنلاين در سايت
تماس با شماره 031-34055
پركردن فرم تماس با ما در بخش راه هاي ارتباطي
همچنين شما مي توانيد براي اطلاع از قيمت و اخبار بيشتر در خصوص مقاطع فولادي، آراد آهن را در شبكه هاي اجتماعي مانند تلگرام و اينستاگرام دنبال كنيد تا از قيمت هاي روز محصولات اين حوزه باخبر باشيد.

منبع: اخبار داغ


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۴:۰۲ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

اگزما چيست؟ انواع روش هاي درمان آن

اگزما چيست؟ انواع روش هاي درمان آن

اگزما چيست؟

 

اگزما يا درماتيت به مجموعه شرايطي گفته ميشود كه مشخصه ي بارز آن التهاب پوستي است. بين تمامي اگزما ها ، اگزماي اتوپيك رايج ترين نوع اگزما است. علائم آن عبارتند از : خارش ، قرمزي ، پوسته پوسته شدن و آبله هاي كوچك از علائم اين عارضه مي باشد. با توچه به سن بيمار اين علائم در نقاط مختلف بدن ميتواند ظاهر شود. اين شرايط خود را به صورت التهابات ناگهاني مكرر كه شرايط وخيمي را پديد مي آورند بروز مي دهد.

اين برانگيختگي هاي التهابي ميتواند در اثر تماس با عوامل محركي مثل صابون ، شوينده ها ، پارچه هاي زير يا غذاهاي بخصوصي شروع به فعاليت كند.

 

اگزما دست

اگزما دست، يكي از انواع درماتيت است كه خود را با التهاب مزمن و خارش‌دار پوست نشان مي‌دهد. اگزما مي‌تواند هر ناحيه از بدن را درگير كند، اما اگزماي دست به‌‌ صورت درگيري دست‌ها از ناحيه مچ به پايين تعريف مي‌شود. اين بيماري، شايع‌ترين بيماري پوستي ناشي از كار تلقي مي‌شود.

دست‌ها بيش از ساير نواحي بدن در بيماري‌هاي پوستي ناشي از كار درگير مي‌شوند، زيرا ما از دست‌ها براي برقراري ارتباط، حمل اشياء، شست‌وشو و فعاليت‌هاي روزانه استفاده مي‌كنيم كه دست‌ها را آسيب‌پذير مي‌كند.

 

علائم اگزماي دست

 

خارش

قرمزي

سوزش

خشكي

تاول

پوسته پوسته شدن

ترشح

و....

 

علت اگزماي دست

 

تحريكي

ژنتيك

تغذيه

آلرژيك

آتوپيك

 

 

اگزما صورت چيست؟

بخش‌هاي مختلفي از پوست بدن در معرض ابتلا به اگزما قرار دارد. به‌عنوان مثال مي‌توان به دست، پا، صورت، سينه، كمر و… اشاره كرد. اين عارضه در هر يك از اين موارد مي‌تواند به‌تنهايي يا تركيبي در يك فرد بروز پيدا كند. اگزما صورت، يكي از شايع‌ترين انواع اين بيماري است كه به‌دليل فعاليت بيش از اندازه سيستم ايمني در برابر انواع محرك‌ها به‌وجود مي‌آيد.

اين عارضه در صورت، نوعي اختلال پوستي مزمن و قابل كنترل است كه به صورت التهاب، قرمزي، خارش، ضايعات برجسته و پوسته‌ريزي نمايان مي‌شود.

 

علائم اگزماي صورت

 

تورم

خارش

قرمزي

التهاب

پوسته‌پوسته شدن

برجستگي‌هاي ريز يا سكه‌اي مانند

تاول‌هاي قرمز يا قهوه‌اي(كه در صورت عفونت به رنگ زرد تغيير مي‌كنند.)

 

شدت اگزما صورت

 

نوعي تقسيم‌بندي براي اگزما در صورت، براساس شدت علائم ارائه شده است. بر اين اساس، اين عارضه به سه نوع حاد، تحت حاد و مزمن تقسيم مي‌شود.

 

اگزماي حاد صورت

نوع حاد داراي علائمي از قبيل ضايعات متورم، قرمز روشن و آبدار به همراه خارش شديد است.

 

اگزماي تحت حاد صورت

اگزماي تحت حاد صورت التهاب پوستي است كه  در ادامه حالت حاد اين عارضه اتفاق مي افتد. در حالت تحت حاد، ضايعات به حالت فلسي تغيير شكل داده و با قرمزي و خارش متوسط تا شديد همراه مي‌شوند.

 

اگزماي مزمن صورت

 پوست صورت در نوع مزمن نيز ضخيم، ترك خورده و دچار خارش متوسط تا شديد است.

 

علت ايجاد اگزما در صورت

وراثت

آلرژي

تغذيه

و ساير علل عمومي (تعريق ، خشكي پوست ، موادشوينده و....)

 

اگزماي تناسلي چيست؟

اگزماي تناسلي، نوعي عارضه پوستي است كه منجر به ايجاد لكه‌هاي قرمز خارش‌دار و ترك‌هاي نازك در پوست ناحيه تناسلي زنان و مردان مي‌شود. اين عارضه مسري نيست و انواع مختلفي دارد. انواع اگزما كه ممكن است منجر به خشكي پوست در اين ناحيه شود، اگزماي آتوپيك و درماتيت سبورئيك و درماتيت تماسي است.

 

علائم اگزماي تناسلي

 

از رايج‌ترين علائم اين عارضه، اگزماي مقعدي و اگزماي واژن، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

بثورات و قرمزي پوست

خارش يا حساسيت در اطراف بثورات

خشكي پوست

قرمز، قهوه‌اي يا خاكستري شدن قسمت‌هايي از پوست

تاول‌هاي كوچكي كه ممكن است مايع را باز و آزاد كنند

ضخيم شدن يا پوستهپوسته شدن پوست ناحيه تناسلي

 

برخي از اين علائم ممكن است زماني كه فرد به يك عفونت مقاربتي (STI) مانند زگيل تناسلي، تبخال دستگاه تناسلي يا ويروس نقص ايمني بدن مبتلاست نيز بروز كنند. براي تشخيص درست اگر موارد بالا همراه با اين علائم باشد، فرد به STI مبتلا شده است:

ترشحات غيرمعمول ناحيه تناسلي

خونريزي

سردرد

تب

لرز

تورم غدد لنفاوي

 

علت اگزماي تناسلي

اگزما تناسلي، ناشي از ژنتيك و محيط است. بسياري از افراد مبتلا به اين عارضه داراي جهش در ژن‌هاي توليدكننده پروتئين فيلاگرين هستند.

ساير محرك‌هاي احتمالي عبارتند از؛

مواد شيميايي موجود در شامپو يا صابون

جنس پارچه لباس، مانند پلياستر يا پشم

مواد آنتي‌باكتريال موجود در پمادها يا دستمال مرطوب، ژل، پودر تالك و دستمال مرطوب

دود سيگار

فرمالدئيد

تعريق زياد

پوشيدن لباس تنگ و اصطكاك

اصلاح، دئودورانت

بواسير

داروهاي ضدعفوني‌كننده مانند Dettol، Savlon و TCP و محصولات مشابه نيز مي‌توانند باعث اگزما آلت تناسلي شوند.

 

درمان اگزماي پوستي در طب سنتي

درمان اگزماي پوستي در طب سنتي، مجموعه‌اي از آموزه‌هاست كه توسط متخصصان طب سنتي براي اگزما و حساسيت پوستي ارائه مي‌شود. در طب سنتي، ابتدا علت عارضه حساسيت پوستي با توجه به ديدگاه‌هاي موجود در اين طب، مورد بررسي قرار مي‌گيرد و پس از آن، درمان مورد نظر به فرد داده مي‌شود.

 

درمان اگزماي پوستي از ديدگاه تبريزيان

در درمان اگزما با روش دكتر تبريزيان، فرد بايد دارويي به‌نام پوستي-ماليدني كه جزو داروهاي تركيبي ايشان است را به مدت يك هفته مصرف كند. فرد اين دارو را بايد در حمام به مدت ?? دقيقه به ناحيه­اي كه دچار عارضه شده، بمالد و سپس آن را شست‌وشو دهد. اگر هم مي‌خواهد در بيرون از حمام اين كار را انجام دهد، بايد شرايطي شبيه حمام ايجاد كند مثلا پلاستيك دور آن ناحيه ببندد.

 اگر كساني به اين داروي پوستي-ماليدني دسترسي ندارند، براي درمان اگزماي پوستي در طب سنتي تبريزيان مي‌توانند از حنا و نوره ارگانيك استفاده كنند. نوره‌هايي كه در بازار عرضه مي‌شوند، تركيبات شيميايي دارند و آسيب زيادي به بدن وارد مي‌كنند.

فرد مي‌تواند نوره‌اي كه از آهك و زرنيخ يا آرسنيك تشكيل مي‌شود را با حنا و آب مخلوط كند و روي ناحيه دچار اگزما بمالد و در حمام و جايي كه بخار دارد، به مدت يك تا دو ساعت صبر كند و روي آن ناحيه را پلاستيك بكشد. فرد بايد اين عمل را به مدت يك هفته انجام دهد تا اگزماي او برطرف شود.

فيلم‌هاي زير توضيحات استاد تبريزيان درباره درمان اگزماي پوستي است.

 

درمان اگزما دكتر خيرانديش در طب سنتي

دكتر حسين خيرانديش معتقد است براي درمان اگزماي پوستي در طب سنتي، بررسي علت آن مقدم است؛ از اين‌رو اگر اگزما صفراوي باشد، خوراكي‌هاي با طبع گرم و تند، خارش آن را بيشتر مي‌كند كه در اين صورت، محل اگزما را بايد با آب سرد و خنك شست‌وشو داد و درمان آن خوردن سكنجبين و انجام حجامت عام است.

اگر اگزما سوداوي باشد، برعكس اگزماي صفراوي، با آب سرد خارش پيدا مي‌كند كه بايد سكنجبين سرد (زرشك به جاي سركه) استفاده و حجامت موضعي انجام شود، يعني روي ناحيه دچار اگزما حجامت انجام شود.

 درمان خوراكي آن نيز مصرف ?? روزه انار است.

كليپ زير ديدگاه دكتر حسين خيرانديش براي درمان اگزماي پوستي در طب سنتي نشان داده شده است.

 

 

انواع روش‌هاي درمان خانگي اگزماي پوستي

هدف ما در اين مقاله، بيان مهم‌ترين و موثرترين راهكارهاي درمان خانگي براي اگزما است كه در ادامه به مهمترين آن‌ها اشاره مي‌كنيم:

 

غذاهاي مفيد

 

گزما يك بيماري التهابي است. نتيجه اين بيماري، پوستي قرمز است كه خارش و سوزش زيادي دارد. رژيم مناسب غذايي براي درمان اگزما اهميت فراواني دارد. برخي از مواد غذايي به التهابات پوستي دامن مي‌زنند و حتي باعث تشديد آن‌ها مي‌شوند. در مقابل، برخي ديگر از مواد غذايي باعث تسكين التهاب و علائم مي‌شوند. افراد مبتلا به اين بيماري بايد مواد غذايي را كه به آن‌ها حساسيت دارند بشناسند.

رژيم غذايي مناسب اگزما، دوره درمان ندارد. افراد مبتلا به اين بيماري بايد هميشه توجه داشته باشند كه چه غذايي مصرف مي‌كنند. در ادامه، برخي از مواد غذايي مناسب براي كاهش التهابات پوستي را نام برده‌ايم.

ماهي

سبزي خوردن

لوبيا و عدس

ميو‌ه‌هاي رنگي

انواع سبزيجات

زردچوبه و دارچين

افراد مبتلا به اگزما ممكن است به مواد غذايي مختلفي حساسيت داشته باشند. در واقع آن‌ها بايد با تجربه، موادي كه برايشان مفيد نيست را پيدا كنند. در ادامه برخي از مواد غذايي را نام برده‌ايم كه به‌طور كلي التهابات پوستي را بيشتر مي‌كنند.

لبنيات

تخم‌مرغ

سويا

گندم

 

انواع داروهاي گياهي

 

آلوئه ورا

اگر فردي براي اولين بار از آلوئه‌ورا براي درمان خانگي اگزما استفاده مي‌كند، بايد ابتدا مقدار كمي از آن را روي محل اگزما بزند. با اين كار مي‌تواند مطمئن شود كه به اين ژل حساسيت دارد يا خير. در برخي موارد استعمال آلوئه‌ورا علائمي مانند سوزش يا خارش ايجاد مي‌كند. در صورت ايجاد اين علائم، بهتر است بيمار به سراغ ساير راهكارهاي درمان اگزما برود.

براي نتيجه‌گيري سريع‌تر، بهتر است آلوئه‌ورا به صورت روزانه روي اگزما ماليده شود و تا زمان بهبود علائم، استفاده از آن ادامه پيدا كند.

 

جوش شيرين

 

براي درمان اگزما با جوش‌شيرين لازم است يك چهارم فنجان جوش‌شيرين در يك وان آب ولرم حل شود. سپس فرد مبتلا به اگزما به گونه‌اي در وان بخوابد كه ناحيه مورد نظر در آب قرار گيرد. بعد از ده الي پانزده دقيقه بايد از وان خارج شود و بدن خود را بشويد. رعايت نكات زير تأثير اين روش را بيشتر مي‌كند.

از آب ولرم استفاده شود و نه آب داغ.

از ماليدن پوست هنگام دراز كشيدن در وان خودداري شود.

بعد از حمام، پوست با حوله نرم خشك شود.

بعد از خشك كردن پوست بهتر است آن را به آرامي با استفاده از مرطوب‌كننده‌ها ماساژ داد. اين كار بايد تا سه دقيقه ادامه پيدا كند.

بهتر است فرد مبتلا به اگزما تا چند دقيقه بعد از استعمال مرطوب‌كننده، لباس نپوشد. با اين كار مرطوب‌كننده جذب پوست مي‌شود.

 

روغن هاي گياهي

 

روغن آرگان

روغن آووكادو

روغن نارگيل

روغن جوجوبا

روغن سويا

 

منبع : https://zibaclick.com/

 

URL

https://www.pinterest.com/pin/1103381977428636599

https://sites.google.com/view/mandyrobe4/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/04/14/zibaclick/

https://mandyrobe4.tumblr.com/

https://www.reddit.com/r/business/comments/u36327/%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9_%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D9%88_%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C/

https://myspace.com/mandyrobe4

https://www.goodreads.com/user/show/150196654-shah-stam

https://en.gravatar.com/mandyrobe4

https://www.ted.com/profiles/34505394

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۵:۴۸ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)