صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و لپ تاپ

اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و لپ تاپ

کسانی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند گاها این سوال برایشان پیش آمده که نحوه اتصال دوربین مداربسته  هایک ویژن  به کامپوتر و لپ تاپ چگونه است؟. به طور کلی روش اتصال دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه به لپ تاپ متفاوت است. البته در برندها و مدل های متفاوت دوربین مداربسته ممکن است کمی تفاوت وجود داشته باشد. از این رو ما در این مقاله به صورت کلی و به ساده ترین روش مراحل اتصال دوربین به لپ تاپ را آموزش می دهیم.

اتصال سیستم مداربسته تحت شبکه

نکته ای که در مورد نصب دوربین مداربسته تحت شبکه IP به لب تاب باید بدانید این است که این آموزش صرفا جهت اتصال دوربین در شبکه داخلی است و نه اینترنت. در صورتی که می خواهید عمل انتقال تصویر یا تنظیمات اینترنتی دستگاه را انجام دهید بهتر است مقاله ” آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته”  را مطالعه کنید.

? راه حل برای اتصال دوربین مدار بسته IP  به سیستم Mac یا کامپیوتر

روش ?:

دوربین WiFi یا PoE خود را مستقیماً و بدون اینترنت به PC یا Mac خود وصل کنید.

از آداپتور برق برای وصل شدن به برق و شارژ دوربین استفاده کنید. اتصال شبکه را در کابل پیدا کنید و از کابل شبکه برای اتصال به دوربین استفاده نمایید. سپس انتهای دیگر کابل شبکه را به کامپیوتر متصل کنید. آدرس IP دوربین امنیتی را بر روی کامپیوتر اسکن و پیدا کنید. آدرس IP کامپیوتر را به network prefix دوربین IP تغییر دهید. اکنون دوربین IP شما به صورت مستقیم با کامپیوتر شخصی شما در ارتباط است، زیرا هر دو اکنون در یک LAN کوچک هستند.

روش 2:

دوربین WiFi خود را از طریق روتر و بوسیله اینترنت به کامپیوتر وصل کنید.

اگر شبکه WiFi دارید و می خواهید دوربین IP خود را از راه دور نظارت کنید. باید از طریق روتر خود دوربین بی سیم یا وای فای خود به صورت بی سیم به کامپیوتر وصل شوید. از آداپتور برق برای وصل شدن و شارژ دوربین استفاده کنید. برای تنظیم اولیه یک دوربین WiFi باید کابل شبکه به روتر متصل شود. زیرا دوربین جدید به طور اتوماتیک نمی تواند شبکه ای را که هرگز از آن استفاده نکرده است را شناسایی و انتخاب کند.

بنابراین کابل به طور موقت وصل است و پس از تنظیمات صحیح WiFi، می توانید کابل را از دوربین و روتر جدا کنید. بر روی کامپیوتر، نرم افزار نظارت را راه اندازی کرده، مراحل نصب را اجرا کنید. شما مشاهده می کنید که دوربین به کامپیوتر شما اضافه شده و تماشای مستقیم تصویر میسر می شود.

روش ?:

یک دوربین PoE (سیمی) را بدون سوئیچ یا انژکتور به کامپیوتر وصل کنید.

اتصال دوربین IP سیمی PoE به کامپیوتر از طریق روتر شبیه و حتی بسیار ساده تر از اتصال دوربین WiFi است. چون دیگر نیازی به استفاده از آداپتور برق، تنظیم WiFi و حذف کابل شبکه ندارید. PoE به این معنی است که شما می توانید فقط با استفاده از یک کابل شبکه واحد برای انتقال ویدیو و برق استفاده کنید.

بنابراین فقط دوربین را از طریق کابل شبکه به روتر متصل کنید و دوربین همزمان می تواند به منبع تغذیه و شبکه دسترسی داشته باشد. بر روی کامپیوتر، نرم افزار نظارت خاص دوربین را راه اندازی کنید. در این حالت دوربین به کامپیوتر شما اضافه شده و تماشای مستقیم تصویر میسر می شود.

روش 4:

یک دوربین PoE سیمی IP را با سوئیچ یا انژکتور به کامپیوتر وصل کنید.

اگر روتر شما از PoE پشتیبانی نمی کند، برای اتصال دوربین IP خود به کامپیوتر به یک انژکتور PoE یا سوئیچ PoE نیاز دارید.

روش 5:

دوربین مدار بسته را بدون شبکه به Mac یا کامپیوتر شخصی خود متصل کنید.

بعضی سیستم های امنیتی، شبکه های اختصاصی خود را دارند و می توانند بدون شبکه روتر کار کنند. تمام دوربین ها را به NVR وصل کنید. نصب را از طریق ویزارد نرم افزارها شروع کنید تا شما را به مشاهده دوربین های خود و سایر تنظیمات راهنمایی کند. اکنون می توانید تمام دوربین های IP را در مانیتور خود مشاهده کرده و ضبط را شروع کنید.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید به این نکته توجه کنید که برندهای مختلف با قیمت های متفاوت و قابلیت های مشخصی از دوربین مداربسته در بازار ایران وجود دارد. بهترین قیمت دوربین مداربسته  را می توانید در وبسایت شرکت مهر تجارت نمایندگی رسمی برند های تی وی تی و هایک ویژن مشاهده کنید و از خدمات فنی پس از فروش این شرکت نیز بهره مند شوید.

اتصال سیستم مداربسته آنالوگ به لپ تاپ

به طور کلی در سیستم آنالوگ دوربین های مداربسته به صورت مستقیم امکان اتصال به کامپیوتر را ندارند. در این سیستم شما باید دوربین ها را به صورت غیر مستقیم به کامپیوتر متصل کنید. این کار می تواند از طریق دستگاه DVR یا کارت DVR صورت بگیرد. از آنجا که استفاده از کارتهای DVR تقریبا منسوخ شده در این قسمت نحوه اتصال دستگاه DVR به کامپیوتر یا لپ تاپ را بررسی می کنیم.

مراحل اتصال سیستم مداربسته آنالوگ به لپ تاپ یا کامپیوتر

  1. دستگاه DVR را روشن کرده و با مانیتور به صورت مستقیم به منوهای آن دسترسی پیدا کنید.
  2. به منوی اصلی رفته و وارد قسمت Network یا شبکه شوید. (این قسمت معمولا در منوی تنظیمات یا Configuration است.)
  3. آدرس IP دستگاه را از این قسمت تنظیم کنید. این آدرس باید رنجی برابر رنج شبکه اصلی شما داشته باشد و قسمت آخر آدرس نباید مشابه هیچ یک از تجهیزات موجود در شبکه باشد.
  1. پس از تنظیم آدرس IP، آدرس انتخاب شده را یادداشت کنید.
  2. دستگاه DVR خود را از طریق یک کابل شبکه به صورت مستقیم یا از طریق سوئیچ به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید.
  3. در کامپیوتر خود مرورگر Internet Explorer را باز کرده و ادرس IP دستگاه DVR را در قسمت نوار ادرس بنویسید. (برای مثال 192.168.1.10)
  4. در صورتی که قسمت های قبل را به درستی انجام داده باشید پنجره ای برای وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور برای شما باز می شود.
  5. کلمه عبور و نام کاربری دستگاه DVR خود را وارد کنید (همان کلمه عبور و نام کاربری که برای وارد شدن به DVR استفاده می کنید.)
  6. پس از وارد شدن احتمالا امکان دیدن تصاویر دوربین ها را نخواهید داشت. پیغامی در زیر صفحه ظاهر خواهد شد که از شما درخواست می کند ActiveX مورد نیاز برای دوربین های دریافت کنید. بر روی آن کلیک کنید تا Activex از دستگاه دریافت شود.
  7. پس از دریافت و نصب ActiveX صفحه مرورگر را refresh کنید. تصاویر دوربین های مداربسته بر روی کامپیوتر شما قابل دسترسی خواهد بود.

 

HDMI و مزایای آن برای پروژه نصب دوربین مداربسته

حال که آشنا شدید چگونه دوربین مداربسته را به لپ تاپ وصل کنیم ، بهتر است کمی نیز با تجهیزات نصب آشنا شوید. کابل HDMI  مخفف عبارت High-Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا می باشد. هنگامی که تصاویر دوربین مداربسته را توسط کابل HDMI به مانیتور می دهید، کیفیت تصاویر به نسبت زمانی که همین تصاویر را با کابل VGA منتقل می کنید، به مراتب بیشتر است.

در حال حاضر به همین دلیل کاربرد این کابل از مابقی بیشتر می باشد. اما نکته مهم در مورد استفاده بیشتر از این کابل، انتقال صدا و تصویر توسط آن است. تصور کنید دوربینی که نصب کرده اید دارای میکروفن داخلی باشد و شما با کابل کواکسیال تصویر و صدا را به دستگاه رسانده اید . برای اینکه این صدا و تصویر همزمان از دستگاه به مانیتور منتقل شود نیاز به کابل HDMI دارید چرا که کابل VGA قادر به ارسال صدا نمی باشد.

معایب کابل VGA برای پروژه نصب دوربین مداربسته

کابل VGA مخفف عبارت Video Graphics Array به معنای آرایه گرافیکی ویدئو می باشد. وظیفه این کابل انتقال دیتای تصویر بصورت آنالوگ می باشد و کم کاربردترین کابل برای انتقال تصاویر به روی مانیتور است.

سه مورد از مهمترین دلایل عبارت اند از:

?-کیفیت پایین انتقال تصاویر دوربین مداربسته به مانیتور

?-عدم توانایی در انتقال صدا از دستگاه به مانیتور حتی اگر دوربین شما میکروفون دارد باشد .

?-محدودیت در متراژ این کابل برای انتقال تصاویر

اتصال با نرم افزار VMS یا CMS

از انجایی که نرم افزارهای متفاوت ظاهر و تنظیمات کاملا متفاوتی دارند امکان اموزش اتصال به آنها وجود ندارد. بسیاری از نرم افزارهای VMS جدید به صورت خودکار دوربین شبکه یا DVR را شناسایی می کنند و کار نصب آنها از مراحل گفته شده ساده تر است. برای مثال در  دوربین های هایک ویژن از نرم افزار IVMS-4500 برای انتقال تصاویر مداربسته استفاده می شود.

همچنین اگر نیاز به دریافت خدمات فنی  نصب دوربین مداربسته  دارید می توانید با کارشناسان شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت به شما مشاوره های دقیق در خصوص نحوه نصب دوربین مداربسته در محل های مختلف را توضیح دهند.

نحوه مشاهده تصویر دوربین IP بر روی لپ تاپ

در برخی موارد کاربر به دلایل مختلفی از جمله محدودیت فضا ، بودجه ، عدم آگاهی از میزان توسعه آینده سیستم و مواردی شبیه به این ، در مرحله ابتدایی خرید سیستم مدار بسته تنها دوربین ها را خریداری می کند در این حالت برای ضبط تصویر دوربینهای مدار بسته ، یک راه حل استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر و نرم افزار رایگان...

نحوه مشاهده تصویر دوربین IP بر روی لپ تاپ
در برخی موارد کاربر به دلایل مختلفی از جمله محدودیت فضا ، بودجه ، عدم آگاهی از میزان توسعه
آینده سیستم و مواردی شبیه به این ، در مرحله ابتدایی خرید سیستم مدار بسته تنها دوربین ها را
خریداری می کند در این حالت برای ضبط تصویر دوربینهای مدار بسته ، یک راه حل استفاده از لپ تاپ

یا کامپیوتر و نرم افزار رایگان هایک ویژن می باشد .

ضبط با استفاده از نرم افزار IVMS
در این حالت تمامی دوربین های تحت شبکه را به یک سوئیچ شبکه متصل و سپس یکی از پورتهای
سوئیچ را توسط کابل شبکه به پورت شبکه لپتاپ یا کامپیوتر متصل می کنیم و مراحل زیر را انجام می دهیم:
نرم افزار IVMS-4200 هایک ویژن را از سایت هایک ویژن دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید
از بخش کنترل پانل وارد قسمت شبکه کامپیوتر شده و رنج آی پی لپ تاپ را با رنج آی پی دوربین
های هایک ویژن تنظیم نمایید ( NET ID لپ تاپ باید با تمام دوربین های متصل به لپ تاپ یکسان
باشد و HOST ID لپ تاپ با دوربینها فرق داشته باشد )
وارد نرم افزار IVMS شوید و یک کاربر جدید با کلمه عبور جدید تعریف کنید.
دوربین ها را به دستگاه اضافه کنید و تصاویر را بر روی کامپیوتر ضبط نمایید.
توضیح : NET ID سه عدد سمت چپ IP دوربین است که با نقطه از یکدیگر جدا می شوند و عدد چهارم از
چپ یا عدد اول از راست HOST ID می باشد )
ضبط با استفاده از مرورگر
شیوه ی دیگر مشاهده تصویر از طریق مرورگر IE لپ تاپ است. پس از اتصال صحیح دوربین ها و هم
رنج کردن آنها با لپ تاپ مطابق آنچه در قسمت اول توضیح داده شد، مراحل زیر را انجام دهید .
نرم افزار SADP را از سایت هایک ویژن دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید.
با اسکن نرم افزار IP دوربینها را پیدا کنید.
مرورگر IE را باز کنید و عدد IP هر دوربین را بطور مجزا در یک صفحه وارد کرده و با زدن یوزرنم
و پسورد دوربین وارد قسمت تنظیمات دوربین IP شوید

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۱:۰۲ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)