صبح سرد صبح سرد .

صبح سرد

آبميوه‌ گيري چي بخرم؟

آبميوه‌ گيري چي بخرم؟

وقتي تصميم به خريد دستگاه آبميوه‌ گيري مي ‌گيريد بايد اين را بدانيد كه آبميوه‌ گيري ايده‌ ال شما بايد چه ويژگي ‌هايي داشته باشد؟

c1_v55.jpg

به گزارش ايسنا، بنا بر اعلام فروشگاه اينترنتي 20 بخر، تمام مواردي را كه در زمان خريد يك آبميوه گيري بايد به آن دقت داشته باشيم را مورد بررسي قرار مي ‌دهيم، اگر تصميم داريد براي منزل خود يك آبميوه گيري تهيه كنيد به ‌طور حتم مي ‌خواهيد بنا بر بودجه اي كه براي خريد آن در نظر داريد بتوانيد بهترين مارك و مدل آبميوه گيري را براي منزل خود تهيه كنيد، اما در چند سال اخير به قدري تنوع در مارك و مدل در بازار زياد شده كه باعث سرگردان شدن شما مي ‌شود و در بسياري از مواقع به دليل نداشتن اطلاعات كافي بر اساس ظاهر و حرف‌ هاي فروشنده خريدي را انجام مي ‌دهيم كه خيلي زود از خريد پشيمان شده پي مي ‌بريم كه پولمان را دور ريخته ‌ايم اما ديگر دير شده است.

ما در اينجا تصميم داريم معيارهاي يك آبميوه گيري خوب را با يكديگر بررسي كنيم تا زمان خريد بدانيم كه يك آبميوه گيري خوب بايد چه معيارهايي داشته باشد و بهترين مارك آبميوه گيري كدام است. آبميوه گيري بوش، فيليپس، زيمنس و كند، بهترين برندهاي آبميوه گيري هستند كه ما مي ‌توانيم آنها را تهيه كنيم اما در اين ميان مي ‌توان گفت كه آبميوه گيري بوش ارجحيت بيشتري دارد. يكي از اين دلايل اين است كه شركت بوش به صورت رسمي در ايران نمايندگي و خدمات پس از فروش دارد كه با نام بوش سرويس فعاليت مي ‌كند اما برندهاي ديگر كه نامشان را برديم نمايندگي رسمي در ايران ندارند اما با اين حال مي ‌توانيم به جرأت بگوييم كه برند هر كدام ضمانت محصولاتشان محسوب مي ‌شود؛ اما از انتخاب برند كه بگذريم قدرت موتور، جنس تيغه، دهانه آن و در نهايت جنس بدنه مهم ‌ترين مواردي هستند كه در هنگام خريد آبميوه‌ گيري بايد به آن دقت كرد.

 

بسياري از افراد بعد از گرفتن آبميوه مي ‌بينند كه تفاله آن كاملاً آب‌ دار است در صورتي كه هر چه آبميوه‌ گيري بهتر باشد تفاله بايد خشك‌ تر باشد اين به دو چيز در بستگي دارد اول قدرت آبميوه ‌گيري و دوم تيغه آن است يك آبميوه گيري خوب بايد حداقل 700 وات قدرت داشته باشد اما بهترين حالت براي يك آبميوه گيري خانگي 1200 وات مي ‌باشد در اين حالت سرعت بالاي موتور باعث مي ‌شود گريز از مركز به وجود آماده آبميوه را كاملاً جدا كند اما نكته بعدي داشتن يك تيغه خوب است كه بعد از مرور زمان كند نشود در اكثر آبميوه گيري ها از تيغه استيل استفاده شده كه عمر كمتري دارند و در زمان آبگيري باعث از بين رفتن بعضي از ويتامين‌ها در آب ‌ميوه مي‌ شوند؛ اما بهترين حالت تيغه‌ هاي سراميكي هستند كه طول عمر بسيار بالاتري دارند و باعث از بين رفتن ويتامين آب‌ ميوه نمي ‌شوند، اما تيغه ‌هاي سراميكي در آبميوه گيري هاي مدل‌ بالا وجود دارد كه قيمت نسبتاً بالاتري دارند شركت بوش نيز داراي دو مدل آبميوه گيري با تيغه سراميكي است.

گزينه بعد در زمان انتخاب آبميوه گيري دهانه ورودي آن است كه احتياج نباشد زمان گرفتن ميوه بخواهيم آنها را به قطعات كوچك تقسيم كنيم بهترين حالت اين است كه دهانه آبميوه گيري 80 ميلي‌ متر باشد تا شما بتوانيد يك سيب متوسط را به راحتي داخل آن بيندازيد، اما نكته ديگري كه خيلي در انتخاب ما مهم است قسمت جمع‌آوري تفاله است در بعضي از مدل ‌هاي آبميوه گيري شما براي خالي كردن تفاله بايد آن را باز كنيد تا بتوانيد آن را خالي كنيد كه اين كار بسيار مشكل و زمان‌بر است، اما شركت بوش اين مشكل را حل كرده، در آبميوه گيري بوش يك مخزن وجود دارد كه تفاله در آن ريخته مي ‌شود و خيلي راحت مي ‌توانيد آن را برداشته خالي كنيد و سپس در جاي خود قرار دهيد شركت بوش با همين ابتكار به عمل توانست فروش آبميوه گيري هاي خود را به چند برابر برساند و قسمت بزرگي از بازار را به خود اختصاص دهد.

در اينجا به شما پيشنهاد مي ‌كنيم متن مربوط به جاروبرقي و جارو شارژي خوب داراي چه مشخصاتي است؟ را در همين خبرگزاري حتماً بخوانيد در اين متن مواردي را كه در زمان خريد جاروبرقي و يا يك جارو شارژي بايد به آن دقت كنيد را به صورت كامل توضيح داده شده است تا در نهايت بتوانيد بهترين مارك جاروبرقي، بهترين جارو شارژي را براي منزل خود انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۵۴ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

ديابت و تلخي دهان

ديابت و تلخي دهان

طعم و مزه حسي پيچيده‌اند، كه مي‌توانند تحت تاثير بسياري از عوامل قرار گيرند، هنگامي كه اين طعم براي مدت طولاني در دهان ادامه يابد، مي‌تواند براي فرد ايجاد نگراني كند. درمان طعم تلخ مداوم دهان شامل درمان هرگونه بيماري زمينه‌اي است، در ادامه قصد داريم به” ديابت و تلخي دهان”و مشكل “بوي دهان افراد ديابتي” بپردازيم، با ما همراه شويد.

 

علائم ديابت در دهان

علائم ديابت نوع ? شامل كاهش وزن بدون دليل، احساس تشنگي شديد، ادرار بيش از حد و خستگي مفرط است. اما اگر طعم ناخوشايندي در دهان ايجاد شود مي‌تواند نشان‌دهنده‌ي? خطر افزايش قند خون باشد. آيا تلخي دهان مي‌تواند دليل ابتلا به ديابت باشد؟

 

 

a1_horj.jpg

 

دهان تلخ

ديابت يك بيماري شايع است و به دليل عدم توليد كافي هورمون انسولين در بدن و يا عدم توانايي بدن در استفاده از انسولين موجود، رخ مي‌دهد، اگر براي مدت طولاني در دهان طعم نامطبوع احساس شود، ممكن است خطر ابتلا به ديابت وجود داشته باشد.

 

 

بوي دهان افراد ديابتي

برخي از بيماران ديابتي ممكن است به طور منظم طعم تلخي در دهان خود داشته باشند. اين طعم مي‌تواند ناشي از برفك دهاني باشد، كه افراد ديابتي را بيش از ديگران تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

سطح بالاي قند خون در دهان شرايط مناسبي براي رشد مخمر فراهم مي كند و منجر به عفونت مي‌شود كه به عنوان برفك شناخته مي‌شود. برفك يك عفونت مخمري است كه تمايل به تحت تاثير قرار‌دادن مناطق گرم و مرطوب بدن مانند واژن، آلت تناسلي مرد، دهان و بعضي از مناطق پوست دارد. دليل رخ داد بيشتر برفك در افراد ديابتي اين است كه سطح بالاي قند و سيستم ايمني ضعيف بدن باعث ايجاد شرايط مناسبي براي رشد مخمرها مي‌شود.

 

علائم برفك دهاني شامل:

 

طعم ناخوشايند يا تلخ در دهان

قرمزي يا خونريزي داخل دهان

ترك در گوشه لب ها

ضايعات كرمي و سفيد رنگ در دهان

گلو درد

 

 

تاثير تلخي دهان بر ديابت

 

بوي بد دهان و قند خون

بوي بد دهان مرتبط به ديابت دو دليل اصلي دارد: بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) و مقادير بالاي كتون در خون.

 

بيماري‌هاي پريودنتال

بيماري‌هاي پريودنتال، بيماري‌هاي لثه نيز ناميده مي‌شوند. دراين التهاب، باكتري‌ها به بافت‌ها و استخوان‌هايي كه دندان‌ها را پشتيباني مي‌كنند حمله مي‌كنند. التهاب ايجاد شده مي‌تواند بر متابوليسم تأثير بگذارد و قند خون را افزايش دهد، كه باعث تشديد علائم ديابت مي‌شود. بيماري‌هاي لثه همچنين مي‌توانند مشكلات بيشتري علاوه بر مشكلات دهان براي افراد ديابتي ايجاد كنند.

 

بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي، كه مي‌تواند از عوارض ديابت باشد، نيز با بيماري پريودنتال كه باعث افزايش متابوليسم و قند خون مي‌شود ارتباط دارد.

 

ديابت به عروق خوني آسيب وارد مي‌كند، جريان خون را در سراسر بدن، از جمله لثه‌ها مي‌تواند كاهش دهد. اگر لثه و دندان خون كافي را دريافت نكنند، ممكن است ضعيف شده و مستعد ابتلا به عفونت شوند.

 

ديابت همچنين مي‌تواند سطح گلوكز را در دهان افزايش دهد و باعث رشد باكتري‌ها، عفونت و بوي بد دهان شود. وقتي قند خون زياد باشد، مبارزه با عفونت براي بدن سخت مي‌شود.

 

 

 

تلخي دهان

 

اگر فردي كه ديابت دارد به بيماري پريودنتال(بيماري‌هاي لثه) مبتلا شود، احتمالا شدت آن بيشتر از حالت عادي است و مدت زماني كه طول مي‌كشد تا بهبود يابد نيز نسبت به فرد بدون ديابت بيشتر است.

 

بوي بد دهان علامت شايع بيماري پريودنتال است. علائم ديگر عبارتند از:

 

لثه‌هاي قرمز يا حساس

خونريزي لثه

دندان‌هاي حساس

عقب رفتن لثه‌ها

شما مي توانيد براي دريافت مقالات بيشتر و پر اهميت تر در اين زمينه به سايت نوشدارو مراجعه نمائيد.

 

كتون‌ها

هنگامي كه بدن قادر به توليد انسولين نيست، سلول‌ هاي گلوكز مورد نياز سوخت و ساز را دريافت نمي‌كنند. براي جبران خسارت، بدن بايد به سراغ راه‌حل جايگزين چربي سوزي برود. چربي سوزي به جاي مصرف قند باعث توليد كتون مي‌شود كه در خون و ادرار تجمع مي‌يابد. سطح بالاي كتون اغلب باعث بوي بد استون در دهان مي‌شود. هنگامي كه كتون‌ها به سطح ناامن برسند، فرد در معرض خطر بيماري به نام كتواسيدوز ديابتي(DKA) قرار‌مي‌گيرد.

 

علائم كتواسيدوز ديابتي شامل موارد زير است:

 

نفس بوي شيرين و ميوه‌اي مي‌دهد.

تكرر ادرار بيش از حد طبيعي

درد شكم، حالت تهوع يا استفراغ

سطح بالاي گلوكز خون

تنگي نفس يا دشواري در تنفس

گيجي

 

كتواسيدوز ديابتي يك بيماري بسيار خطرناك است و بيشتر در افرادي كه ديابت نوع ? دارند و قند خون آنها به دلايل مختلف، كنترل نمي‌شود، رخ مي‌دهد.

 

تلخي دهان بيمار قند خوني

تلخي و بوي بد دهان مي‌تواند نشانه‌اي از افزايش قند خون افراد باشد، كه لازم است حتما مورد توجه قرار گيرد. “ديابت و تلخي دهان” را مي‌توان با رعايت نكات بهداشتي، تغذيه‌اي تحت كنترل درآورد.

 

برخي از نكات بهداشتي كه بايد رعايت شوند:

 

دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواك بزنيد.

به طور روزانه از نخ دندان استفاده كنيد.

همواره آب همراه خود داشته باشيد، به طور مكرر بنوشيد و دهان خود را مرطوب نگه داريد تا دهان دچار خشكي نشود‌.

قند خون خود را در محدوده‌ي تعيين شده توسط پزشك نگه داريد.

مراجعه به دندانپزشك را فراموش نكنيد

از آدامس‌هاي بدون قند استفاده كنيد تا از بوي بد دهان جلوگيري كند و قند خون را نيز بالا نبرد.

مصرف سيگار و مشروبات الكلي را ترك كنيد(حتي اگر به ديابت مبتلا نيستيد براي حفظ سلامتي و داشتن عمري طولاني‌تر لازم است حتما سيگار كشيدن را ترك كنيد)

 

 

 

اگر با وجود رعايت تمام نكات بهداشتي همچنان دهان بوي بد استون را مي‌دهد، قند خون را چك كند در صورتي كه سطح قند خون بالاتر از ??? ميلي‌گرم در دسي‌ليتر بود، لازم است سطح كتون نيز بررسي شود، كه براي اين كار بايد آزمايش ادرار بدهيد.

 

كلام آخر

 

دلايل بسياري براي بوي بد دهان وجود دارد كه براي برطرف شدن آن نياز است، دليل آن و احتمالا بيماري زمينه‌اي آن را پيدا و درمان كنيد، در تشخيص بيماري خطرناك ديابت توجه به علائم جزئي بسيار حائز اهميت است و مي‌توان با تشخيص به موقع و زودهنگام از آسيب‌ بيشتر به بدن جلوگيري كرد.

 

چكاپ مداوم قند خون و فشار خون، رژيم غذايي مناسب، انجام فعاليت‌هاي ورزش متناسب با ويژگي‌هاي فردي و در نهايت در پيش گرفتن سبك زندگي سالم مي‌تواند از ابتلا به طيف وسيعي از بيماري‌ها جلوگيري كند.

منبع: نوشدارو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۶:۱۸ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

خريد سايت قوي رنك دار جهت سئو و لينك سازي PBN

يكي از مهمترين و تاثيرگذارترين فاكتورها در رتبه‌بندي نتايج گوگل تعداد و كيفيت لينك‌هاي ورودي به سايت است.

لينك سازي شبكه اي يا PBN مخفف عبارت Private Blog Network است كه بعدها با عنوان Private Backlink Network نيز شناخته شد. اگر به مفهوم همين عبارت نگاه كنيم در يك تعريف ساده مي‌توان گفت؛ PBN مجموعه‌اي از وبلاگ‌ها و سايت‌هايي است كه با هدف تقويت سايت اصلي و لينك سازي ايجاد شده‌اند.

تعدادي سايت با اين مشخصات و سوابق زير آماده فروش براي وبمستران و سئو كاران و يا ديجيتال ماركتينگ هايي كه به دنبال ايجاد شبكه لينك سازي قوي و يا به دنبال خريد سايت رنك دار قوي با سابقه قبلي هستند مناسب مي باشد .

 

سوابق:

حداقل سن هر سايت 7 سال

حداقل تعداد بك لينك 10000

حداقل پيج اتوريتي 27 الي 34

داري پيج 1 الي 5 رنك قبلي گوگل

مناسب لينك سازي شبكه اي PBN , PSN

 

آدرس سايت :

2pix.ir

pix98.ir

kanoon-hamedan.ir

tmfy.ir

patrisrayan.ir

nanodesign.ir

systemati.ir

yakamuz.ir

s55.ir

parsiscom.ir

novinup.ir

hellozaban.ir

owj92.ir

etdesign.ir

20tarh.ir

w32.ir

 

قيمت تكي هر سايت 850 تومان

قيمت همه سايت ها شامل تخفيف ويژه

هماهنگي : از طريق آي دي تلگرام

bazdid1

https://t.me/bazdid1

همانطور كه مشاهده كرديد لينك اين سايت ها در بيش از 5 هزار وبلاگ بصورت فالو در قالب رپورتاژ آگهي منتشر و آگهي شد اين فرايند علاوه بر آگهي فروش تعداد بك لينك هاي اين سايتها را تقويت نمود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۹:۳۵ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

رتبه گوگلي و رنكينگ سايت خود را بتركانيد

چه وب سايت شركتي داشته باشيد و چه يك وبلاگ شخصي، براي اينكه سهميه اي در بازار آنلاين داشته باشيد، نياز داريد كه كاربران از سايت شما بازديد كنند و با آن تعامل موثر برقرار كنند.
سوال اينجاست كه در حجم انبوهي از اطلاعات كه در فضاي وب وجود دارد چطور مي‌توان كاربران را به سمت سايت خود جذب كرد و در اين فضاي رقابتي پيروز ميدان بود؟

در اين پست ما تصميم داريم تكنيك‌ها و اصول افزايش ترافيك سايت را به شما معرفي كنيم.

بي شك بخش زيادي از ترافيك وب سايت‌ها از نتايج ارگانيك موتورهاي جستجو مثل گوگل حاصل مي‌شود پس بايد سئو را جدي بگيريد و روي آن سرمايه گذاري كنيد.

 
شمارشگر سايت خود را منفجر كنيد .
 
با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10 رديف اول گوگل شويد .
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال

-------

آغاز ثبت نام و دريافت سامانه پيام كوتاه
ارسال پيامك از خطوط رند كشوري 1000 و 2000 و..
امكان ارسال پيامك هاي تبريك ، اخطاريه،يادآوري اقساط و...

با تحويل آنلاين پنل

قابليت ها و اطلاعات بيشتر در لينك زير

https://chicrank.com/cart.php?gid=14

 

منبع: chicrank.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۸:۳۸ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

اگر ماشين در سفر خراب شد چه كار كنيم؟

اگر ماشين در سفر خراب شد چه كار كنيم؟

خرابي خودرو در جاده مشكلي است كه از هميشه بوده بوده و براي خيلي از ما پيش آمده بوده و در جاده هايي كه رفت و آمد مي كنيم گاها شاهد خرابي خودرو ها هستيم. اغلب خودرو هايي كه در جاده ها خراب مي شوند خودرو هاي فرسوده مي باشند كه توانايي چنداني براي مسير هاي طولاني ندارند و در مسير دچار مشكل مي شوند.

مطمئنا تنها راه پيشگيري از خرابي خودرو در جاده اين است كه قبل از اقدام به سفر ماشين را توسط يك متخصص چك كرده و در صورت سالم بودن ماشين سفر را آغاز كنيم تا در حين سفر دچار چنين مشكلاتي نشويم. گاهي با وجود اينكه چك و نظارت بر خودرو قبل از سفر انجام مي شود ولي باز هم در طول مسير سفر اين مشكل بوجود مي آيد، در اين زمان راننده و سر نشينان بايد خونسردي خود را حفظ كرده، به كنار جاده بروند تا خطر يا حادثه اي رخ ندهد.

بعضي مواقع ايراد پيش آمده چندان جدي نيست و خود راننده هم اگر كمي تعميرات بلد باشد، مي تواند مشكل را بر طرف كند و به مسير خود ادامه دهد ولي هميشه هم اينطور نيست و مشكل مي تواند بزرگتر باشد و فقط يك متخصص تعميرات خودرو مي تواند آن را عيب يابي و بر طرف كند. رانندگان بايد هميشه آمادگي هاي لازم را داشته باشند، چون بعضي مواقع علاوه بر خودرو هاي فرسوده، ماشين هاي ظاهرا بدون مشكل هم با اين قضيه مواجه مي شوند.

وقتي خرابي پيش مي آيد راه درست اين است كه ماشين را به كنار جاده هدايت كرد ولي گاها مشكل ماشين تا حدي شديد است كه خودرو در وسط جاده يكدفعه خاموش شده و متوقف مي شود، در صورت بروز چنين مشكلي براي حفظ ايمني، بايد از كسي كمك خواسته تا با هل دادن خودرو به جاي امن از حادثه پيشگيري كرد. بعد از منتقل شدن به كنار جاده سريعا بايد با يك جرثقيل خودروبر تماس گرفت.

علل بعضي خرابي هاي خودرو چيست ؟

بعضي خرابي ها به راحتي و حتي با يك تماس تلفني و پرسش از يك تعمير كار قابل حل مي باشند ولي در مواقعي هم وجود چندين مشكل و خرابي باعث مي شود كه مسئله جدي تر شود و فقط يك تعمير كار حرفه اي از پس مشكل بر بيايد. در اينصورت تماس با امداد خودرو هاي جاده اي كه آماده خدمت رساني در هر نقطه اي مي باشند ضرورت دارد و آن ها سريعا خود را به محل مي رسانند و مشكل خودرو اگر قابل حل و تعمير پذير باشد آن را انجام مي دهند.

گاهي مشكلات و خرابي خودرو در جاده آنچنان پيچيده بوده و نياز به ادوات بيشتري دارد كه امداد خودرو هم نمي تواند تعمير را در همان جاده انجام دهد، در اينصورت با تماس با خودروبر و درخواست كمك از آن ها خودروي شما به محل مورد نظر منتقل مي شو.د و مي توانيد آن را به يك تعميرگاه مجهز برسانيد و مشكل خودرو را رفع نماييد. پس هميشه در مسافرت ها شماره خودروبر پارس ( https://khodrobarpars.ir/ ) را به همراه داشته باشيد در در سريع ترين زمان ممكن خودروي شما را به تعميرگاه موردنظر منتقل كنند.

 


برچسب: '،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۰:۲۷ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

استريم دوربين مداربسته يا Transcoded Stream چيست ؟

استريم دوربين مداربسته يا Transcoded Stream  چيست ؟

يك وجه تمايز تجهيزات تحت شبكه با تجهيزات آنالوگ يا ديجيتال – HD ، اهميت استريم هاي ارسالي
دوربين هاي مدار بسته است . استريم يا جريان يك دوربين شامل يك سري از ويژگي هايي است كه
كاربر با تنظيم آنها مي تواند به كيفيت و وضوح تصوير بالاتري دست پيدا كرده و تصوير مناسب تري را
دريافت كند . در اين قسمت مي خواهيم در خصوص Transcoded Stream توضيح بدهيم اما پيش از
اين بهتر است توضيحاتي را در خصوص استريم  دوربين مدار بسته  و انواع آن را بدانيد .

 هر دوربين تحت شبكه هايك ويژن حداقل يك و حداكثر سه نوع تصوير ويديويي با كيفيت هاي مختلف
را براي كاربري هاي مختلف به دستگاه ضبط ارسال مي كند . هر كدام از اين جريان ها را يك استريم
مي نامند . يك استريم از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده كه مهمترين اجزاي آن شامل وضوح تصوير دوربين ،
تعداد فريم بر ثانيه ( FPS ) ، پهناي باند يا بيت ريت تصوير ، فرمت فشرده سازي مي باشد . به طور كلي
دوربين ها استريم اصلي ( Main Stream ) را براي ضبط بر روي دستگاه DVR يا NVR و استريم
فرعي ( Sub Stream ) براي انتقال تصوير دوربين بر روي موبايل يا كامپيوتر از بستر اينترنت مي باشد .

 

استريم دوربين مداربسته يا Transcoded Stream چيست ؟

هر كدام از استريم ها بخشي از پهناي باند و ترافيك شبكه دستگاه ضبط را اشغال مي كنند، در صورتي كه
تنظيم استريم ها در يك دستگاه ضبط به درستي انجام نشود ، ضبط تصاوير و حتي مشاهده آنها بصورت زنده
يا از راه دور دچار مشكل خواهد شد ، برخي از دستگاه هاي تحت شبكه  هايك ويژن   با استفاده از استريم
مبدل يا Transcoded Stream ، و با توجه به پهناي باند موجود مناسب ترين تصوير را بصورت زنده براي
كاربر به نمايش مي گذارند .

به زبان ساده تر در Transcoded Stream ، دستگاه NVR ، بر اساس ميزان پهناي باند اشغال نشده خود
يك استريم مجزا را جهت انتقال يا نمايش زنده توليد مي كند . همانطور كه اشاره شد مي توان Transcoded Stream
را بصورت زنده بر روي مانيتور يا ويديو وال نمايش داد و يا از طريق بستر اينترنت بر روي تلفن همراه يا كامپيوتر
( انتقال تصوير ) منتقل كرد . در اين استريم مبدل دستگاه NVR ، وضوح تصوير ( رزولوشن ) ، بيت ريت و فريم
ريت را بصورت خودكار كاهش مي دهد تا حجم پهناي باند اشغالي اين استريم به حداقل ممكن برسد .

قابليت Transcoded Stream تنها در برخي از مدل هاي دستگاه ضبط هايك ويژن  (   hikvision  ) وجود دارد ، جهت آگاهي از
مدل و قيمت اين سري از تجهيزات يا ساير محصولات هايك ويژن مي توانيد با كارشناسان ما تماس بگيريد.

 

تكنولوژي Multi stream در ابتدا در DVR هاي برند هايك ويژن براي ارائه تصاوير جهت كاربردهاي نظارت از راه دور استفاده شده است. اما در حال حاضر به طور گسترده اي در دستگاه دي وي ار، NVR و دوربين هاي مداربسته IP در تمامي برندهاي مختلف استفاده مي شود.

مفهوم Stream چيست؟

معني لغوي Stream به معناي جريان است و اصطلاحا به خروجي تصوير در دوربين مداربسته تحت شبكه استريم گفته مي شود. اكثر دوربين هاي مداربسته داراي قابليت Dual Stream يا 2 جريانه هستند. هر يك از خروجي هاي تصوير مي تواند داراي كيفيت متفاوتي باشد. يكي از جريان ها مي تواند فيلم ويديويي با كيفيت بالا براي ضبط در مانيتور اصلي باشد، در حالي كه جريان ديگر مي تواند با رزولوشن پايين تر براي نمايش زنده تصاوير بكار رود.

Triple Stream در دوربين مداربسته

برخي از دوربين هاي IP از تكنولوژي Triple Stream پشتيباني مي كنند. Triple Stream به اين معني است كه دوربين تحت شبكه مي تواند به طور همزمان سه جريان ويدئويي مختلف را خروجي دهد، به زبان ساده اين قابليت اين امكان را فرآهم مي كند تا كاربر بتواند به طور همزمان تصاوير را در سه گيرنده يا دستگاه مختلف دريافت كند(براي مثال در مانيتور اصلي، تلفن همراه، لپ تاپ و

در صورتي كه نياز به خدمات  نصب دوربين مداربسته  داريد مي توانيد به شركت مهر تجارت مراجعه كنيد.

قابليت Triple streams با ايجاد امكان انتقال همزمان جريان هاي مختلف داده يا ديتا راحتي بيشتري را در اختيار كاربران مي گذارد. هر جريان يا استريم داراي يك يا چند هدف مشخص و مستقل است كه هر كدام را مي توان با وضوح، نرخ فريم و نرخ بيت مختلفي پيكربندي نمود:

  • جريان نخست داراي رزولوشن بالا و نرخ فريم كاملي (Full frame) است كه مي تواند براي سيستم نظارت اصلي استفاده شود.
  • جريان دوم با وضوح پايين تر مي تواند براي اهداف نظارتي و مشاهده تصاوير بر روي تلفن همراه استفاده شود.
  • جريان سوم مي تواند رزولوشن بالا، كم و يا متغيري را براي اهداف مختلفي داشته باشد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۱۲ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)

استاندارد هاي IEEE802.3af و IEEE802.3at چيست و چه تفاوتي با يكديگر دارد ؟

استاندارد هاي IEEE802.3af و IEEE802.3at چيست و چه تفاوتي با يكديگر دارد ؟

دوربين هاي تحت شبكه  هايك ويژن   توسط كابل شبكه و سوئيچ POE تغذيه مي شوند . براي تغذيه مناسب دوربين ها از استاندارد هاي مختلفي استفاده مي شود . استاندارد هاي IEEE802.3af و IEEE802.3at دو استاندارد مهم در حوزه تغذيه دوربين ها به شيوه POE مي باشد . اين استاندارد ها ويژه دوربين هاي تحت شبكه است و مي توان از يك كابل شبكه به ازاي هر دوربين براي تغذيه و همچنين انتقال تصاوير دوربين ها به دستگاه ضبط تصوير NVR استفاده نمود .


نخستين استاندارد مودر استفاده در حوزه POE ، استاندارد IEEE802.3af است . اين استاندارد ، تواند توليد شده اي معادل 15.4 وات را به سمت دوربين ارسال مي كند كه در انتها تنها 12.95 وات به دوربين مي رسد و بقيه توان ارسال شده ، اتلاف مي شود . حداكثر شدن جرياني كه جهت تغذيه دوربين هاي مدار بسته در استاندارد IEEE802.3af ارسال مي شود ، حدود 350 ميلي آمپر مي باشد .

بيشتر بخوانيد:          پكيج دوربين مداربسته     شهرنت

استاندارد هاي IEEE802.3af و IEEE802.3at چيست و چه تفاوتي با يكديگر دارد ؟


استاندارد پيشرفته تري در حوزه مدار بسته وجود دارد كه به استاندارد IEEE802.3at يا POE+ معروف مي باشد . در اين استاندارد سوئيچ شبكه 30 وات توان در شبكه به سمت دوربين مداربسته ارسال مي كند كه از اين مقدار 25.5 وات به دوربين رسيده و استفاده مي شود و بقيه اتلاف مي شود  همچنين در استاندارد IEEE802.3at ، حداكثر شدت جريان ارسال شده حدود 600 ميلي آمپر مي باشد .از استاندارد IEEE802.3af ، مي توان جهت تغذيه دوربين هاي تحت شبكه هايك ويژن و ساير تجهيزات اكتيوي كه براي روشن شدن نياز به توان زير 13 وات دارند استفاده نمود  اما از استاندارد IEEE802.3at به لحاظ ارسال توان بالاتر از حد نرمال مي توان جهت تغذيه دوربين هاي متحرك – PTZ ، تمامي تجهيزات POE و حتي برخي كامپيوتر ها  استفاده كرد .به زبان ساده تر تمامي دوربين هاي ثابت هايك ويژن را مي توان با استاندارد IEEE802.3AF تغذيه نمود . در صورتي كه بخواهيم دوربين هاي پر مصرف مانند اسپيد دام يا PTZ هايك ويژن را روشن كنيم بايد از سوئيچ هاي شبكه اي استفاده كنيم كه از استاندارد IEEE802.3AT پشتيباني كند .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۶:۴۳ توسط:نگور موضوع: نظرات (0)